Tips

Blir så ledsen när teknik bråkar, nu försvann mitt inlägg :(

Superkul att ni är ett litet gäng som kikar in här varje dag trots min super-duper-sämsta uppdatering.

Idag har jag jobbat ett 9-timmars pass. Kändes som om jag klagade på allt så det var skönt att få åka hem så de andra fick slippa mig. Okej, så farligt var det nog inte, men det va skönt att få komma hem iaf ;)

Fick önskemål om att lägga ut recept på det jag gör och lägger ut bilder på. Tack för tipset! :)
Är tacksam för alla tips till förbättring :)

Här kommer receptet på chokladmoussen.

4 portioner

4 msk kakao
4 msk socker
4 msk vatten
2 st äggular
2 dl vispgrädde

Blanda samman kakao, socker och vatten.
Tillsätt äggulorna.
Sjud alltsammans i vattenbad tills smeten tjocknat. Låt den svalna.
Vispa grädden till hårt skum och vänd ner i chokladsmeten.
Häll upp moussen i serveringsskålar/glas.
Låt dem stå kallt, ta fram precis innan servering.

Det här receptet finns i rutiga kokboken. Ett väldigt smidigt och enkelt sätt att komma undan med en god mousse. Den är rätt stark i smaken så en klick grädde till är att rekomendera :)

Lycka till! :)

Nu ska jag inta soffläge! ;)



Kommentarer
Postat av: Monstret

Mumma va gott de låter....får kanske bli en efterrätt i helgen ;) Hoppas du e piggare nu! Puss på dej

2010-11-05 @ 08:48:30
Postat av: Ia

Ska göra detta nu <3 MUMMA!!!!

Puss på dej Hjärtat

2010-11-05 @ 15:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback