Viktors doptårtor

Tredje gången gillt, nu SKA bilderna från helgens doptårtor in! :)













En tjej som var kompis med min syster hörde av sig till mig när hennes son Viktor skulle döpas och undrade om jag ville göra tårtorna. Det ville jag såklart! :)
Dopet var beräknat till ca 50 pers så det var ingen liten beställning!
Efter lite prat fram och tillbaka kom vi(jag) fram till att det skulle gå i vitt, blått och stjärnor. Eftersom den skulle vara lite personlig och pojken bara är 3 månader så gjorde jag en gosedjurshund han har när han sover och en flodhäst som jag även fick bild på.
Runt tårtorna har jag ett blått sidenband. Det är ljusa tårtbottnar, vaniljkräm och blåbärsgrädde i.
Smak och utseende fick mycket gott betyg utav gästerna!! :)

Känner mig väldigt nöjd (speciellt med flodhästen) men jobbade med tårtorna på tok för länge "bara för att jag hade tid". Jag liksom slöjobbade och var inte effektiv nånstans. Ingen bra timlön där inte! ;)

Bilderna är tagna med min mobil, därav de lite suddiga bilderna.

Sov gott!


Förresten, jag och syrran tittade igenom en massa fotoalbum igår och då hittade jag den här bilden. Det är den tårtan de åt när jag döptes! :) (Wish I could write like that!!)


Kommentarer
Postat av: moster

Du e ju bara bäst hjärtat!!

Så grymt fina, å snygga kombinatiner.

puss å kram

2011-05-16 @ 20:57:46
Postat av: Lovisa

Ååh så sjukt söta!

Jag hör av mig om 5 år ;))

2011-05-16 @ 21:40:05
URL: http://lovisaglennfalk.blogg.se/
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Åh, det var nästan synd att äta upp dem så fina som de var! :D

TACK ännu en gång för att du ställde upp! :)



Nu ska jag skriva ett inlägg om Viktors dop, och tårtorna, så då länkar jag till din blogg :)

Kram

2011-05-17 @ 12:34:51
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback