En dekoration blir till..

Till påsk ville jag göra tårtor när hela släkten skulle samlas.
Jag visste inte vad jag ville ha på, bara att den inte skulle vara påskig med kycklingar eller liknande.
Bestämde mig till slut för att göra två riktigt våriga tårtor med massa blommor. Ville även att båda tårtorna skulle vara olika. Kvällen innan skulle jag dekorera klart den ena tårtan då jag ville skicka iväg en bit till min farfar som låg på sjukhus just då. Jag ville ju hinna ta kort på tårtan innan nån skar i den! ;)
Jag lyckades inte så bra den kvällen och fick istället ställa klockan tidigt dagen efter!


Vadå "rent runtomkring sig när man jobbar?" ;) Massproduktion av blommor! Älskar verktygen jag lyckas hitta i köket som får föreställa marsipanverktyg. En apelsinskalare (?) är min bästa vän just nu!


Det artar sig!


Mycket blommor och mycket färger kändes inte alls lika bra i verkligheten som i mitt huvud..


Bra, men inte rätt!


Här tappade jag humöret och "lekte" lite..


Här har jag kommit fram till vilka färger jag ska ha på tårtan i alla fall..


En liten blomma gör väldigt stor skillnad!


Och så en text på..


..som jag gjorde om typ femtioelva gånger. Jag MÅSTE lära mig att texta snyggt. Hade ett jättefint "mönster" i huvudet men lyckades inte få ut det i fingerspetsarna, därav den tråkiga texten..


Lite florsocker på det..


En tårtbit till farfar <3


Ljus botten, vaniljkräm och blåbärsgrädde. Familjen fick önska och de var helt överens om vilken de ville ha! ;)

Pewh, det tar tider att lägga in bilder!! Imorn får ni bild på den andra tårtan och en marsipannalle jag gjorde till farfar.

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback