Wien dag 2

Imorse var jag seg innan jag kom igång, kände för en lugn start.
Kände också att jag verkligen behövde tvätta! Här är det tillåtet att röka på resturanger och uteställen så nästan alla kläder luktar cigarettrök. Ursch!
Jag hade fått info om att intstruktionerna låg på tvättmaskinen. Helt sant, men allt stod på tyska!!
Lyckades klura ut hur jag skulle göra men inte funkade det ändå?
Till sist fick jag be danskarna bredvid om hjälp. Vattnet va inte på till maskinen, så jag hade faktiskt gjort rätt!

När maskinen var färdig begav jag mig iväg för att hitta vägen till praktiken. Det blev ett litet äventyr! Frågade så många personer om hjälp att jag behöver använda fingrarna på båda händerna för att räkna dem! Det hade inte behövt bli så många om de första sagt rätt! ;)
Väl framme på praktiken så var det stängt. Är tydligen det på måndagar...
Aja, nu hittar jag iaf! :)
Hittade även till en mataffär här i närheten så jag kunde köpa lite frukost. Till mat snyltar jag från det som de andra tjejerna lämnade kvar. Tack för det! ;)

Ikväll blir det att fortsätta tvätta och bara ta det lugnt. Att upptäcka och utforska Wien väntar jag med till nästa vecka faktiskt. Har haft nog med äventyr de senaste dagarna ändå så nu tänker jag ladda inför praktiken.


Gratis är gott! ;)


Bjuder på denna! I skidliften.


Hanna och Emma påväg till den röda backen!


Den här backen och jag var inte vänner! Första gången flög jag rätt ut i leran i hög fart. Först tappade jag stavarna, sen tappade jag solglasögonen och tillslut stannade jag. Det var i den här backen jag fick lektion i hur man stannar! ;) Andra gången ramlade jag också, men lite mer kontrollerat. Önskar att bilden kunde visa hur brant backen egentligen var! Kul var det i alla fall och träningsvärken är finfin!

Kamerasladden följde inte med på resan så det är bilder från mobilen!

See you!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Galet vad lite snö det är i backarna nu! Försöker minnas om det var så förra säsongen också!?



Och det där med röklukten på kläderna, häng dem på ett element om du har på ditt rum! :) Funkade alldeles utmärkt för mig och Hanna hela förra vintern! :)

2011-03-31 @ 19:41:20
URL: http://redribbons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback