Ett år

Det är snart ett år sen jag skrev här sist,
och jag minns min panik över att hitta något boende i Göteborg.
Jag såg framför mig hur jag skulle bo i ett jättelitet omodernt rum
och kanske dela kök och badrum med andra. Det var vad jag var beredd på i alla fall!

Att jag skulle hitta boende i en stor, fräsch etta på närmare 47 kvadrat med fristående kök,
nyrenoverat badrum med badkar och en stoor härlig balkong med kvällssol fanns liksom inte i mitt huvud då.
Men här sitter jag nu på min stora säng. Balkongdörren är öppen, solen lyser in genom persienerna, och fåglarna kvittrar från skogen mitt emot.
Första egna boendet är speciellt och det här kommer att bli svårslaget!

Om tre veckor är utbildningen slut. Om tre veckor flyttar jag hem.
Det känns helt ofattbart! Jag kommer sakna mitt liv här i Göteborg.
Jag har insett att jag klarar mig på egen hand. Allt från att laga bra mat och tvätta
till att betala räkningar och rensa avlopp.

Skolan har gjort att jag utvecklat mig något extremt. Jag blickar ett år tillbaka
och inser hur lite jag faktiskt visste då. Hur låga mina kunskaper var.
Helt otroligt vad ett år kan göra!

Jag har funnit fantastiska vänner, som jag för en gångs skull, tror och hoppas att jag
kommer att ha kontakten med livet ut. Det måste bara bli så!

Idag har jag haft en stor dos av söndagsångest. Ångest för allt och ingenting.
Jag hoppas det känns bättre imorn.

Och här tar orden slut för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback