Inte liljekonvalj!

Nu kan min lilla söta farmor andas ut. Det var inte liljekonvaljsoppa jag åt förra veckan. Tydligen är det någon annan blomma med liknande blad. Hade varit coolt om det varit liljekonvalj men jag får väl nöja mig med att den här blomman också blir giftig och att jag fortfarande lever! ;)

Igår var jag och Beatrice ute från 12-20 och gjorde allt från att gå i en botanisk trädgård, kolla på museum (utanför), äta glass på en konstgjord strand vid floden, gå på en stor matmarknad, shoppa, möta upp de andra tjejerna, till att åka ett berömt parisehjul. När vi kom hem bytte vi bara om och åkte vidare till en fest. Innan har jag bara träffat folk från världens alla hörn, men på den här festen tror jag alla var från Österrike (utom jag och Beatrice). Heey, Ich nicht so gut deutsch sprechen, or something like that. Jag förstod när de pratade i alla fall, sen att jag var väldigt tyst till svar är en annan sak! ;) Fanns de som pratade engelska med mig också såklart! Dock det bästa sättet att lära sig ett nytt språk på! :D

Åker hem i morgon, snyft! Tiden har gått alldeles för fort!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback