Soppa, ägg, scream

Tiden här bara rusar iväg, speciellt sen jag flyttade till den nya lägenheten och bor tillsammans med andra tjejer.
Jag trivs verkligen så bra här att jag inte vill åka hem på söndag! Men jag saknar såklart familj och vänner grymt mycket så det ska bli skönt att komma hem och träffa alla igen! :)

Jag tänker inte skriva här om allt jag har gjort och upplevt. De som känner mig så pass väl får se bilder och en muntlig redovisning från mig när jag kommer hem! ;)

        
Den här soppan är gjord på bladen från liljekonvalj. Jag har alltid lärt mig att den blomman är väldigt giftig, och det är den också! Men innan blommorna blommar kan man tydligen plocka bladen och göra soppa på. De luktade lite som vitlök. Jag var väldigt skeptisk till att äta den, ville ju inte riskera att bli förgiftad! ;) Men när jag såg att de andra åt så gjorde jag det med, och den var supergod!! Vad annars liksom? Det är ju min favoritblomma!! ;D


Jag målade 100 ägg såhär (nu förstår jag var Bernt menade med att halsarna är alldeles för långa :/), Emma målade 100 ägg med kycklingar och Jessica 100 ägg med kaniner på. Kommer mer bilder på det när jag kommer hem! :)



Nån som vill skrämmas? Han lyckades iaf!

Jag kommer lägga ut bilder från kameran när jag kommer hem, i alla fall de som rör bageriyrket.
Nu ska jag ut och kolla vad Wiens shopping har att erbjuda.

Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Moster

Hm...soppan lät skum...men tur att den va god iaf!

Vilka coola ägg, shit vilket arbete att stå med det alltså... måste tagit massa timmar?!

Å du, ja förstår om du flög högt när du såg scream masken,hade ja me gjort. Den e så otäck tycker jag!

Det värmer långt in i hjärtat när man läser här å på fb vad nöjd du är där nere och va bra du verkar må :) Men kan inte låta bli å säga att jag saknar dej <3 Förstår verkligen att du saknar familjen, du som e van att åka hem varje fredag ju...

Men riktigt strongt av dej att genomföra denna resan å du är väl värd den lilla semester du unnat dej nu oxå ;) Massa pussar å kramar från mig!

2011-04-07 @ 19:32:34
URL: http://iastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback