Mars

Mars idag, hur sjukt är inte det?! Vart tar alla dagarna vägen?
Om ynka tre månader och 10 dagar tar jag studenten. Lite panik på det! Och en massa lycka såklart! :D

Idag fick jag erbjudande om att det är 50% på alla fotoböcker från stället jag beställer ifrån. Både jag och syrran ringde dit och försökte med allt, men fick tvärnej om att få den rabatten en och en halvdag efter beställning. Åh, hur sur blir man inte då? Känns som om jag blivit lurad på en massa pengar!

Idag va bageriläraren + 4 bagerielever sjuka. Dessutom hade en 5e bagerielev en "komma-ifatt-dag" så jag och Malin blev själva i bageriet. Rätt gött ändå, om man får säga så? ;)

Vi gjorde sockerkakor..


Hehe, även vi kan "misslyckas" med så enkla saker som att göra sockerkaka. En gick sönder rätt så mycket! ;)

Jag gjorde budapestbakelser! :)






Jag är van vid att det är mandariner i budapestbakelser, men här körde vi på bananer! :) Verkar mycket godare! ;)
Vill ni veta en sak? Jag har gjort sjukt många budapestbakelser (på Bernards) men jag har aldrig någonsin smakat en. Jag har smakat lite "rester" av nån botten nån gång, som är väldigt god, men aldrig hela. Hade min chans idag men va inte ett dugg sugen faktiskt..


Vi gjöt (gjuta, gjöt gjutit?) även chokladskal till påskägg. Vad vi ska göra med äggen får ni se senare! :)
Jag och Malin är kungar på det nu. De vi gjorde idag blev så perfekta de bara kan bli! :D Vi lyckades även med ett varsitt jättestort skal, men det kom inte med på bild..


Choooooklaaaad! :D

See you!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Men shit vilka blanka fina ägg! Snygga! :) Boktryckarna kan fara åt h-e, kommer aldrig mer handla där efter deras attityd. Man kan ju vara trevlig och bemötande iaf.. Puss o hej

2011-03-01 @ 20:08:50
URL: http://madebyemmelie.blogg.se/
Postat av: Ia

Oj, vilka mästerverk alltså!!!

Allt är ju jätte fint!! De som lockar mitt öga mest e nog budapest bakelserna... dom e ju sååå goda!

Men mandariner ska de va, bananer i bakelser är ingen höjdare, enligt min smak!

Ser fram emot att bli bjuden på budapestbakelser framöver då ;) Pöss

2011-03-04 @ 11:15:47
URL: http://iastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback