Spiktårta + svanrecept!

Jaha, då var det väl dags för mig att lägga ut en bild på tårtan! :)
(Skulle gjort det igår, men batteriet va dött till kameran)





Idag fyller Sofia 23 år! Grattis Grattis!
Hon pluggar till byggnadsingenjör därav hammaren och spikarna. Förhoppningsvis så blir inte hennes (eller de hon kommer bossa över) spikar sådär krokiga! ;)

Mintchokladtårta med chockladbottnar, mintchokladkräm, gräddkant och marsipan ovanpå.
Betyg: Godkänt! ;)


Det var någon som ville ha recept på svanen jag gjort?
Det finns inget direkt recept till den.
Man gör vanlig marängsmet och spritsar ut mönster. Två vingar, en kropp i form av en "tvåa" med en liten näbb och två små rektangulära formar som ska va i mitten och hålla ihop svanen. Tänk på att göra vingar spegelvänt!

De rektangulära formarna penslas med choklad på ena sidan. Lägg den ena med chokladen uppåt, och spritsa grädde på, så att man kan sätta fast kroppen. Och lite på sidorna så att vingarna även sätts fast. Sen sätter du dit den sista rektangulära formen med chokladen neråt. Måla näbben orange och ett öga med lite smält choklad! :) Sikta med florsocker!
Vill man kan man även lägga mandariner eller liknande mellan de två rektangulära formarna så att det blir en bakelse "på riktigt"!

Jag är sämst på att förklara, men känns nått oklart får du fråga igen, så ska jag försöka ge mig på en bättre förklaring! :) Skicka gärna en bild på resultatet om du testar! :)

See you!


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Haha, skitsnygg tårta. Damn. Nu blev jag hungrig..



Och tack snälla för rösten! :)

2011-01-19 @ 21:23:51
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Ia

Puss på dej " Miss klant arslé"....hi,hi



Kan inte sluta impas av dina bakverk alltså <3



Du är BÄÄÄÄÄST!!!



Puss å kram moster

2011-01-23 @ 22:34:31
URL: http://iastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback