Makroner = pasta?

Nej, inte makAroner, utan makroner! Kakor! :)

Igår va det öppet hus på skolan och vi skulle baka något litet att bjuda på. Efter lite funderande kom vi fram till att göra makroner i massa olika färger! :)

Jag gjorde makroner i tvåan i ett litet projektarbete vi hade, men då tyckte jag att färgade markoner kändes fel på nått vis.. Efter redovisningen ångrade jag mig såklart. De va riktigt tråkigt färgade, brun/gråa..

Nu fick jag min revansch!







Makroner är marrängkakor som sätts ihop två och två med smörkräm i mellan. Enkelt och supergott!!

Vi färgade (som ni ser) i rosa, grönt, blått och lila. Som fyllning gjorde vi smörkräm med blåbärssmak, hallonsmak och chokladsmak. Det är bara fantasin som sätter gränserna (precis som med allt annat!)
Det ska tydligen va väldigt gott att ha nutella i mellan, och det tvivlar jag inte en sekund på! ;)

Receptet är i skolan, tyvärr, så jag säger som i förra inlägget, är ni intresserade så kommentera så fixar jag det! :) (Finns bra recept på nätet också!! Det är ju för tusan sånahär gósaker alla kändisar proppar i sig på olika events!)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback