Baileys!

Jag har blivit lite smått galen i Baileys! I alla fall när det kommer till efterrätter!
Syrran tipsade mig om en baileysmousse och jag använde den i en tårta. Alla som har ätit den har mer eller mindre älskat den! :)

Idag gjorde jag pannacotta för första gången. Superlätt, så jag undrar varför jag aldrig gjort det tidigare?
Såklart så gjorde jag en pannacotta med baileys i. Såå lyckat! Va inte sista gången!





Receptet är följande:

6 port

6 dl grädde
180 gram socker
2,4 st gelantinblad
6 cl Baileys

Lägg gelantinbladen i blöt.
Lägg grädde, socker och baileys i en kastrull.
Blanda och rör om under uppvärmning. Precis innan det börjar koka (eller vid första bubblan) tas kastrullen bort. Krama ur gelantinbladen och lägg i kastrullen och rör om noga.
Häll upp i portionsglas och ställ i kyl.
Den ska stå i kylen minst några timmar före servering.
Dekorera med lite grädde och några bär. (jag använde björnbär)

Lycka till!

Muuuums vad gott! :)

Kommentarer
Postat av: Ia

Ja gillar verkligen inte panacotta alltså! Men den här såg ju god ut alltså ;) Den vill jag pröva!!

2011-02-27 @ 14:01:47
URL: http://iastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback