En dag i skolan

Välkommen på en titt på hur en dag i skolan kan se ut för mig och mina klasskamrater! :)


Jag och Emma gjorde gelégodis med skum. Geléet är smaksatt med citron! :)




Chokladformarna längst ut till vänster/raktfram har Tessan gjort, va en vit chokladtryffel i. Hon gjorde även de med kakao på, samma tryffel där.
Chokladformarna i mitten gjorde Amelia och Malin, det är med Mangofyllning. De gjorde också de röda gelégodisarna med hallonsmak. Och sen mina och Emmas gelé och skumgodisar.


En chokladfontän har köpts in till skolan, och vi var ju såklart tvungna att testa den! ;)


Vi doppade äpplebitar, päronbitar, clementinklyftor och maräng. Mums! (Saknade dock jordgubbar)


Jag och Emma dekorerade dessa moussebakelser. Vi lekte lite! ;)
Jag har gjort de fyra längst ner, och de två till vänster, och Emma de fem upp i högra hörnet.


Förra veckan gjorde Emma och Sara moussen. Digestivekex i botten, mangomousse, vit chokladmousse och sen lite tårtgelé på toppen.


Först va det ett katthuvud och en rosett, sen satte jag ihop det, och då blev det en katt med armarna i sidorna och benen brett isär. Hehe, såg rätt kul ut faktiskt!


Jag har snöat in på svanar..


Jag och Emma dekorerade även dessa, med chokladen vi hade "lekt" med.


Sen hade jag lust att leka lite till.. ;)

Vi skulle göra marängsvanar också, men marängen gick sönder och tiden sprang iväg, så ni får se bild på det på onsdag då vi gör ett nytt försök! :)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Galet vad gott allting ser ut!

Mitt sockersug gjorde sig påmind på en gång, keep up the good work!

2010-10-25 @ 22:47:07
URL: http://redribbons.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker det vore roligt om du la ut recept på sådant du gör, t.ex. chokladmoussen! Det hade ju varit kanonkul att försöka göra som du hemma:)

2010-11-03 @ 10:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback