Morgonens busstur!

Åker den tidigaste bussen på morgonen, 05.05.
Alltid lika skönt att se att det är flera stackare som tvingas åka lika tidigt som jag! ;)

Imorse gick jag på bussen och satte mig.
Vid en hållplats såg jag, och alla andra, att det va en kille som skulle gå på, men bussen bara åkte förbi.
Någon ropade att han skulle på och bussen stannade.
Sen satt vi fast. Bussen stod och 'juckade' ett tag, så jag såg bilder framför mig hur alla på bussen fick gå av och skjuta på..
När vi väl kom iväg pratar busschauffören ut i högtalarna :"Om ni inte redan har märkt det så är det jättehalt ute idag, så se upp så ni inte ramlar!" :)
Haha, man trodde typ han skulle säga :"Det är väldigt halt och snöar, så vi kommer inte komma fram i tid" (vilket de iofs aldrig gör) :P

Nån hållplats senare går det på två personer, varav den enas busskort inte funkar. Då säger hon "Jag ska se om jag ser nån i bussen, för jag har inga pengar med mig".

Haha, hur ofta känner man nån på bussen så tidigt, eller vem skulle betala för någon annan? Aja, hon fick åka med gratis! ;)

Det blev en annorlunda busstur, och dagen fortsatte väldigt konstigt..

Busshej, eller jag menar pusshej! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback