Buss/tåg - strul

Dagen blev rätt spännande, det kunde jag inte tänka mig när jag vaknade upp brevid Wiskey i morse. Ja, katten allltså, ingenting annat! :oP

Började med att nästan missa bussen (kan bero på en liten Fridis som ville ha macka och inte åka bil? :oP), hann precis kika fram huvudet vid dörren innan han åkte. Puh!

Lektionerna i skolan va väl inte så spännande, första lektionen fick man kämpa för att hålla ögonen öppna! ;)

Sista lektionen va det dock curling, och det gillar jag! :o) Jag och Tessan åkte med Johny så vi kom mycket tidigare och åkte runt lite och sköt några stenar. Sen sprang tiden iväg, vi började inte förrän tio över två, och jag skulle gå tidigare, kvart över två för att komma hem tidigare. Hann skjuta iväg två stenar (en hamnade mitt i mitten!! :oD) sen vandrade jag mot bussen.

Vandringen gick snabbt över till springande form, till ingen nytta, för bussen stannade på hållplatsen läääänge! Bussen åkte sedan i slowmotion (vad hände med den hutlösa körningen som brukar va annars?). Vill ni höra resten?
Jo, en tant skulle åka med bussen. Hon kunde nätt och jämnt gå men kom knappt fram med rullatorn i den knöggliga snön, och behövde hjälp för att gå på bussen. Inte nog med det så skulle hon betala kontant (hallå, jag har bråttom?) och bussen fick inte köra förrän hon hade satt sig. Inte nog med det, hon va skitsur och klagade på att vi stog i vägen när jag hjälpte henne när rullatorn fastnade igen..
Äntligen framme vid Sanda så väntade en låång backe, fem min kvar till tåget gick, och massa packning. När jag nästan va framme och smått pustade ut, ja då kom ju tåget så jag fick springa med min fina packning över vägen, upp för trappor och in i tåget. (Hej, kramp i vaden!!)

Blå himmel, strålande sol, Winnerbäck i öronen och en chokladbit i handen, ja det gjorde mitt humör på topp!! Jag hann inte mer än tänka tanken när de ropar ut i tåget "Ett tåg har fastnat vid silverdalen, vi blir 10 min försenade" (Vi var då i Hjältevad). Well tänkte jag, 10 min är inte så farligt..
Efter en stund ropar de ut "Ett godståg har spårat ur vid Silverdalen, vi kommer inte härifrån. Det kommer ersättningsbussar, men vi vet inte när de kommer".
Konduktören kommer ut och säger att vi får åka med ersättningsbuss till Mariannelund och där får vi vänta på nästa förbindelse. (Klockan va 16.20 och nästa buss från M-lund skulle gå 18.20.) Jomenvisst, vad härligt!!

Maria, en tjej jag aldrig pratat med, men som gick på samma skola som jag, skulle bli hämtad av sin pappa och frågade om jag ville hänga med. (JAAAAAAAA!!)
Kom hem en halvtimme senare än vad jag skulle gjort om tåget gick normalt, och en och en halv timme tidigare om jag hade åkt med bussarna! ;o)

Tilläggas kan (som om jag inte skrivit nog) att bussen som gick 18.20 va den bussen jag skulle tagit om jag åkt det sena tåget, och då hade jag stressat ihjäl mig helt i onödan!!

Nu är jag hemma hos syrran och vi tittar på Let's dance på bioduken!

Sov gott!!//Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback