Kedjebrev..

Jag är en, av säkert många personer, som HATAR kedjebrev och tycker det är nått av det mest opersonliga man kan skicka. Har tyckt det väldigt länge och såhär skrev jag 9:e oktober 2008 då man va i den perioden och hade bilddagboken.. Läs och kommentera!

"De som skickar kedjebrev borde ha ett väldigt tråkigt liv och är rädda för sanningen, verkligheten. Ta till exempel den här "Om en droppe var en kram skulle jag ge dig havet. Om ett moln var glädje skulle jag ge dig himlen. Om kärlek var värme så skulle jag ge dig solen. Skicka detta till alla du bryr dig om. Om du får tillbaka över 5 st såna meddelanden så vet du att du är omtyckt"
För det första, varför berätta det med ett kedjebrev? Om du älskar mig, ja men säg det då, liksaså om du hatar mig. Det där "Skicka vidare.." gör det bara ännu mer opersonligt än vad det redan är.
För det andra, "Skicka vidare (inklusive mig)" är bara till för att man ska kunna få en bekräftelse att de tycker detsamma om dig.
Jag tycker det är fegt att skicka kedjebrev, man blir inte dissad för det, än om man skulle skriva något väldigt fint om personen man ifråga gillar och inte får samma respons tillbaka. Förstår inte de som kommer på kedjebreven, det måste vara en riktigt stackars uttråkad och ensam person i Arjeplog som har noll självkänsla!


Ja, vad ville jag nu komma fram till med det här? Skicka inga kedjebrev till mig, skicka något som betyder något!"


Får ändå väldigt ofta kedjebrev, främst på mobilen, och vissa kan va väldigt fina. Men det där fina försvinner snabbt när man vet att 10 andra precis fått ett likadant och som säkert skickar det vidare till 10 andra o.s.v. Det jag stör mig mest på att de personerna som ofta skickar, aldrig hör av sig i vanliga fall, och när de gör det, ja, då är det med ett kedjebrev där det står hur mycket man betyder för den personen. Hajar inte det där riktigt!
Men som sagt, kommentera gärna och kom med egna åsikter!!

//Lisa.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Håller med! Vekligen verkligen hatar kedjebrev! Som att ens framtid hänger på om man skickar ett sms/mail vidare.. om du inte skickar tillbaka detta inom 1 minut så kommer du vara olycklig i 67 år osv.. usch. Näe bryr man sig så säger man det med egna ord och hör av sig i vanliga fall, inte med kedjebrev! Är förresten med i fb-grupp om det, ska bjuda in dig. Puss sis

2010-01-03 @ 19:21:42
Postat av: Lina

Men gud va roligt att höra att du fastnade :D känns superkul ska du veta! Hoppas du blir stammis nu :D

2010-01-04 @ 17:20:19
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Lina

ja, jag gör designer :p men har lagt de lite åt sidan nu. ägnar min tid åt mina två jobb o familj :p så det är lite nerlagt..

2010-01-04 @ 17:59:52
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Elin

Du vet vad jag tycker. Jag hatar Kedjebrev! Bara så du vet Älskar jag dig mera än det finns stjärnor på himlen och mer än det finns barr i en myrstack ;) haha BÄST JAG e c(; Är den jag tror att det är som du menar som aldrig skriver annars utan som bara skickar kedjebrev?

2010-01-06 @ 15:56:28
Postat av: monstret

miss ya....puss

2010-01-07 @ 18:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback