Valborg

Ja, denna dagen blev inte alls som tänkt, inte nånstans nästan.

Efter en natt med massa konstiga drömmar där jag stressade hela tiden var det dags att gå upp till skolan.
I skolan hade vi genomgång av olika frukter och vi skulle sluta med en provsmakning i samband med en arbetsuppgift. Jag hann se det goda fruktbordet och smaka några få saker innan jag fick skynda mig till stationen.
När jag kom ut hade jag missat bussen till stationen med 2 minuter och fick vänta i 8 minuter på nästa. Jag hann bli lite smått oroad att jag inte skulle hinna ner till stationen i tid när bussen äntligen kom :o)

Jag var lite osäker på när bussen till Vimmerby skulle gå, om det var 10.30 eller 10.35. Ja, minuterna är viktiga! Hur som helst visste jag att jag inte skulle hinna köpa något i matväg eller hinna besök en toalett innan och skyndade mig fort ner till avgång 16. Jag satt på bussen 10.33, 2 minuter senare lämnade den stationen. Puh!

Vägen hem var lång. Jag hade en blåsa som ville spricka och en mage med åskoväder!

Väl hemma åt jag lite innan det var dags att åka ner till stan med mamma och syrran. Jag gick sedan från Ica och träffade Kalle en sväng på sibylla där vi åt mjukglass. Mums! Fast burr, vad kallt det blåste!

På kvällen hade jag tänkt att hänga med Kalle, Sofia, Thomas och resten till Södra Vi. Tänkte det kunde vara kul att träffa lite nytt folk, men jag hittade ingen skjuts hem.
Då bestämde jag mig för att träffa de gamla klasskompisarna som skulle till Storebro. Men även där var det svårt att hitta en maskin på fyra hjul med en laglig förare.
Sista alternativet, hänga med familjen till "grannen i kvarteret" fick det till slut bli.
Vi åkte till M-lund för att titta på en majeld, men den, som många andra blev också inställd. När vi kom hem var jag en tråkfia och på riktigt dåligt humör och kvällen som jag trodde skulle bli fylld av kompisar och fest slutade istället ensam framför TV:n. Jaja, bättre lycka nästa gång! ;o)

Halv elva ringde i alla fall Elin och vi pratade i nån timme och sen kunde jag lägga mig, GLAD! Den människan klarar jag mig verkligen inte utan!!

PUSS// Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback