Two things.

Hey there, vill ni veta två lite småroliga saker? :o)

Det här med att skaffa linser har jag sett fram emot väldigt länge. På nått sätt har man alltid trott att "det är det folk lägger märke till". Men oj så fel jag har haft :o) Första dagen åkte vi nämligen ut till farmor och farfar och det tog ett bra tag innan de märkte "skillnaden". Däremot fick farfar kolla en extra gång på mig när glasögonen åter var på. Farmor gjorde mig även väldigt glad när hon sa nått i stilen med "Alltså, Lisa är perfekt, hon ser jättebra ut både med och utan glasögon". Det värmde mitt lilla barnbarnshjärta :o)
Pappa tänkte inte heller på det, förrän Emmelie sa något :oD

Såhär lät det när jag pratade med Freddan:

L - Ser du inte?
F - Har du klippt dig?
L - Nej!
F - Har du ny tröja?
L - Neej!! Jag har linser!!

Hahaha ;o)

Jag har även fått en del kommentarer på om hur blåa mina ögon är, det har gömts bakom glasögonens skugga innan bara ;o) Och snart bakom stora fina solglasögon :oD

Thing Nr2

De två senaste veckorna är det fyra personer som trott att jag är äldre än vad jag är.
I skolan när massa bagare i stan kom till skolan kom det fram en till oss och frågade vilket företag vi kom ifrån. När han sedan fick veta att vi gick på skolan trodde han att vi gick ut trean ;o)
När det var introduktionsdag på ALV kom det fram en till oss (Mig, Ellen och Mathilda) och pratade. Hon trodde också vi går ut trean nu i år.
När jag och Natha var på stationen träffade vi en kompis till Natha och Natha säger "Det här är Lisa, min klasskompis".
Till svar får vi "Klasskompis?! Menar du att hon är en 92:a?!!". Haha, hon trodde också jag var äldre än vad jag är.
Igår när jag jobbade på ALV trodde Lina (som jag jobbade med) att jag också skulle gå ut trean nu..

Hahahaha XD

Just nu tycker jag bara det är roligt, men det får gärna stanna vid 20årsåldern sådär ;o)

Tack för mig, hej!! // Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback