Mupp!!

Tjenare!!

Svenskaprovet gick kanon idag. I alla fall om jag ska lita på Markus, då jag fick 125/129. Fick som vanligt inte veta det först utav Camilla, och har ännu inte pratat med henne. Ganska irriterande att höra från andra hur det gick för mig på provet..

På matten blev det inte mycket matte gjort. Jag gjorde väl sisådär fyra tal ;o) Det blir så när man har en pratglad lärare och skoltrötta elever. Vi pratade om bal och om studenten och det blev väldigt många skratt!!
Tänk er sandagymnasiet med mängder utav traktorer och släp, sen kommer vårt gymnasium där alla studenter får plats på ett enda flak XD Tänk er när industriarna ska springa ut och sjunga sin sång och det endast är två personer!! Haha! o.s.v. Det är enda nackdelen med en liten skola, att studenten inte blir lika mäktig som på större skolor, men jag tror minsann vi har roligare! ;o)

Jag måste bara berätta en sak om mig och Elin. Utan att prata med varandra, eller titta på varandra kan vi få spontanryck där vi gör precis samma sak!!
*Förra veckan gick jag efter henne i klassrummet, hon sitter längst ner och jag på raden framför henne. När vi vänder oss in mot raden börjar båda sjunga "squash banana" precis samtidigt.
*Idag när Katja skulle skriva på tavlan och vi alla var alldeles för flamsiga sa hon "Nu skriver jag på tavlan, är ni beredda?". Precis när hon sätter pennan mot tavlan vänder sig Elin och jag bortåt, slår armarna för huvudet och "småskriker" (det var mest Elin som skrek) som om en bomb eller något skulle sprängas. När vi båda insåg att vi gjort samma sak brast vi ut i skratt och jag skrattade så tårarna rann och Katja fattade ingenting, hon hade ju liksom ryggen mot oss. Så kan det gå!!

Jag kom hem runt halv fyra och satte mig direkt med bageriböckerna och pluggade en timme.. En timme, inte mer. Det orkar jag verkligen inte. Det är svårt att koncentrera sig hela tiden ändå. Om mjölk, ägg, kryddor och sylt, det kan jag det mesta om. Det är väldigt logiskt. Men när det kommer till jäst, och vad som händer i brödet när det jäser, är i ugnen o.s.v, vill verkligen inte sätta sig. Det blir att nötanötanöta!! ;o)

Idag var maten färdig redan vid fem och då blev jag ganska irriterad. Andra dagar när vi ska äta "tidigt" äter vi runt sex, halv sju. Idag hade jag ätit banan och nötter och var inte alls hungrig när hon ropade. Det är svårt att veta om man ska ta sig en macka när man kommer hem, eller om det snart är mat? Aja, jag får ju mat i alla fall :o) Och dessutom är det bara fem och en halv vecka kvar till S O M M A R LO V E T ! ! :D

Ha det gött, igelkött!! //Lillis.

P.S. Nummerlappen till vårruset kom igår :o) D.S.

Kommentarer
Postat av: Elin

Fn vad vi e BÄST! :D Ingen är lika BÄST som oss ! :D hahaha



Tagga för att löpa som fan nu!:D TAGGA TAGGA TAGGA!:D

2009-05-06 @ 20:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback