Läxläsning ;o)



Den här dagen var ruskigt seg i skolan. På svenskan tränade vi det sista inför provet i morgon och började på ett arbete som ska redovisas muntligt.
På samhällen började vi på ett grupparbete om partierna. Min grupp fick folkpartiet.
På engelskan fortsatte vi med en inlämningsuppgift som även ska redovisas muntligt. Man ska "boka" en resa och boende i en engelsktalande stad, i tre dagar, berätta vad man gör där och få med lite historia och så. Alla kostnader ska även vara redovisade, så det går inte bara att hitta på något ;o)
Ja, som sagt, väldigt seg dag med endast inlämningsarbeten och jobb framför skolans sega datorer! (fast jag tror min är segare, thihi!)

När jag kom hem var jag duktig och läste igenom svenskan och de sidor jag inte orkade läsa igenom igår, till bageriprovet. Mindre duktigt är att jag har slarvat bort mitt svenskahäfte på något vis, där alla viktiga anteckningar till provet egentligen står!! Dessutom minns jag inte mycket av vad jag läste i bageriboken, vilket innebär mer plugg ikväll och resterande kvällar fram till fredag. Jag ska klara det!! :oD

Kan även säga att jag är ovän med Photoshop. Har i och för sig aldrig varit vän med det, men ändå! ;o)

Nej nu ska jag fortsätta lyssna på Melissa Horns underbara stämma och på Lars Winnerbäck. Jag har visst blivit lite beroende. Oops* Men ärligt, svenska låtar är väldigt bra och mycket mer berörande än engelska låtar, tycker jag :o)

Ikväll ska jag troligtvis till PB och kolla när kusinen spelar piano(?). Kan vara kul tycker jag :o)

Pusshej!! // Lisa.

Alla bilder och texter på denna blogg är skyddade av upphovsrättslagen och får ej kopieras eller användas utan tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback