Föräldrar

Hejsan!!

Nu har jag fått i mig lite mat, sakerna är packade och disken är diskad :o) Illamåendet går upp och ner, men jag hoppas jag blir insläppt i bageriet imorn iaf ;o)



Igår satt jag och läste lite bloggar och frågan "Har du en bra relation till dina föräldrar? Varför/varför inte?" dök upp. Hundratals personer hade svarat och ärligt talat blev jag chockad.

Väldigt många hade föräldrar som var skilda, alkoholister, knarkare, föräldrar som varken bodde hemma eller hörde av sig.
Andra hade föräldrar som båda bodde hemma men de bråkade väldigt mycket med varandra. (Föräldrarna och barnet allstå)
Nästan alla skrev att de hade bäst relation till sin mamma, men i princip ingen skrev att de hade en bra relation till sin pappa?
Väldigt många skrev även att deras relation blev mycket bättre när de väl hade flyttat hemifrån..

Alla kommentarerna fick mig att reagera. Är det såhär verkligheten ser ut?

Det får mig även att uppskatta mina föräldrar ännu mer!! Jag har alltid tyckt att jag har superbra relation till mina föräldrar och vi bråkar i princip aldrig!! Nej, inga bråk, lite smågnabb nångång då och då bara, men vem har inte det? Jag kan prata om allt med mina föräldrar och även om jag tänker att jag inte ska berätta nånting slinker det ut i alla fall ;o) För lite hemligheter ska man ju trots allt ha! ;o)
(Skulle kunna prata om det här hur länge som helst, men det räcker att jag säger: Jag älskar dig Mamma. Jag älskar dig Pappa. <3)

Nu tänkte jag fråga Er, hur är din relation till dina föräldrar?

Pusshej // Lisa.

Alla bilder och texter på denna blogg är skyddade av upphovsrättslagen och får ej kopieras eller användas utan tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Elin

du gör mig rädd. jag sa ju detta till dig igår om min realation till mina föräldrar. Det skrämmmer mig.

2009-05-15 @ 23:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback