4 maj

Hejsan!!

Åh, vad skönt det hade varit att fått ligga kvar i sängen i morse när klockan ringde. Eller vad säger du?

"Gick" sista halvtimmen på matten idag när jag ändå var i skolan. Det hade gått väldigt bra för mig på övningarna till nationella, den första delen. 13/16 på två av proven och 19/25 på det tredje. Tilläggas kan ju att jag gjorde alla tre på 40 min och ett är beräknat till 30 min ;o) Synd att det bara var övning..

På engelskan tittade vi färdigt på Rain man och den slutade sådär sorgligt fint som jag gillar :o)

Sen var det dags för idrott. Vi blev indelade i tre grupper och fick ca 10 minuter på oss att komma på en "ny" sport som vi skulle köra 10 minuter vardera.
Den första "nya" sporten var fotboll med en mjukboll där man fick poäng om man träffade "trärutan" bakom basketkorgen.
Den andra sporten var "basket" med en stor pilatesboll där man endast fick använda en hand. Man fick även här poäng genom att träffa rutan bakom basketkorgen.
Den tredje sporten som var vår, var svansleken kombinerat med killerboll. Jag fick flest "svansar" och vann! :oD
Riktigt roligt alltihop faktiskt! :o)

Idag sa jag att det var den enda dagen jag kunde träffa någon efter skolan och det var i princip bestämt att jag, Elin och Natha skulle göra något. Men jag blev dissad utav båda två! ;o) Men det var bra för mig, för nu har jag kommit en liten bit på vägen med mitt pluggande.
Det här är nämligen första veckan sen jag började gymnasiet (tror jag) som jag känner mig stressad över allt vi har i skolan. Vi har inte haft mycket innan så därför känns det som extra mycket nu. Jag vet, du har haft det mycket värre men det är ändå min blogg och mitt liv så jag ska berätta för er vad jag har ändå! ;o)

Svenskaprov, bageriprov (teoretiskt), engelska nationella, "inlämning av frukter", övningar till matte nationella + arbeten som säkerligen behöver ägnas lite tid åt hemma. 
Det är bageriprovet som ställer till det. Det är mycket, det är krångligt, det är svårt. Jag läste 19 sidor förut, och det tog ca en timme och jag kommer ändå inte ihåg något! Så ja, det är det jag måste plugga på hela veckan. Annars hade det inte varit så farligt ;o)

Idag regnade det, och vet ni vad? Jag gillade det! :o) Färgerna i naturen kommer fram mycket tydligare, det är en speciell lukt och det känns skönt att inte ha "måstet" att vara ute. Jag älskar solen, men nån gång då och då är det skönt att bara sitta inne och mysa samtidigt som man hör regnet smattra mot fönsterblecken. (Även om jag nu var tvungen att plugga)

6 veckor kvar nu!! //Lisa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag dissa dig inte de va Tina som tvingade mig att leka med henne;)

2009-05-06 @ 20:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback