Helgen

Hej!

I lördags var det som sagt personalfest. Det började lite segt, men med väldigt god mat :o) Framåt tio fick alla små barn åka hem, och många av de som skulle jobba dagen efter tänkte på refrängen. Sen drog allt igång på riktigt med disco och kareoke :o) Superkul!! Vissa kunde ju dansa så fruktansvärt, underbart, avundsjukt bra!!
Framåt tolv bestämde jag mig för att cykla hem i 3 km uppförsbacke. (det finns inte mycket lögn i det faktiskt)
Mamma var inte så pigg på att jag cyklade hem själv. Men hur många personer såg jag? 5?
Då var det  värre i torsdags, och då ville jag verkligen inte vara själv!!

Igår (söndag) gick jag och Emma på ALV. Vi kollade den nya pippimiljön och tittade på lite teatrar. ALV har blivit så mycket finare och bättre på senare år :o) Försökte även byta bort lite arbetsdagar då vi ska till Kroatien. Lyckades tyvärr inte så bra, men Ellen blev min räddare i nöden och nu ska bara Daniel godkänna det!! Har han nått val? :oP
(Btw, var det väldigt roligt att få prata med Ellen igen, efter såå länge:o))

På kvällen åkte familjen till Yxern för att fiska. Det var kallt, blött och blåsigt!! Inget napp så länge vi satt i båten men sen åkte vi till "vår" ö och där fick jag första nappet, bottennapp!! ;o) Och så fortsatte det, mamma och Jim ropade efter mig mest hela tiden då dragen fastnat på botten. Mamma råkade även tappa pappas nya drag i vattnet. Ajdå!!
Precis innan vi ska åka hem, hör jag något prassla till och när jag tittar upp ser jag bakändan på en orm som kryper bakom en sten!! Urk, vad jag rös i hela kroppen och kunde inte stå still!! Blä för ormar!!

När vi kom hem hade jag ont i halsen och var kall. En varmdusch, överdosering av C-vitamin och sömn blev min medicin och det hjälpte uppenbarligen!! ;o)

Puss// Lisa.

Kommentarer
Postat av: Carro

skoj helg ju :D

inget napp då, men upplevelsen av en orms bakända låter ju inte helt fel heller ;) urch!

2009-06-08 @ 17:21:10
URL: http://cnascarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback