Dags att vakna?

Tjenare tjenare!!

Skolresan till Göteborg tog visst musten ur mig. Jag sov hela vägen till skolan i bussen. Halvsov i busskurer och bussarna på väg hem, somnade bums! Halv sju ringde klockan, jag ställde om den till kvart i nio och tog en senare buss hem. Halvsov igenom hela bussresan hem till Vimmerby. La mig i soffan direkt och låg där hela dagen med undantag från att äta. Framåt halv tolv flyttade jag mig en våning ner och la mig i sängen för att sedan sova hela natten till klockan nio då pappa väckte mig. Idag har jag också bara legat framför TV:n och Beverly Hills och nu sitter jag här.

Göteborgsresan blev lyckad! :o)
Med en god matsäck och trevligt/roligt/galet/konstigt sällskap gick ditresan väldigt fort. Vi guidades genom Avenyn med buss av vår engelskalärare. (Nej, det var inte hon som körde, men pratade ;o)) Vi besökte feskekörka, och ja, det luktade massa fisk!! ;o)
Vi besökte även en annan kyrka som de öppnat bara för oss, vi använde den väl dock mest till att tömma våra fulla blåsor ;o) Utanför fick vi goda baguetter som vi skulle äta på berget med utsikt över Göteborg. Killarna var smarta och matade en fiskmås, hundratals släktingar till gossen flaxade över oss och alla sprang mot bussen ;o)

Sen blev det lite fri tid, vi käkade på McDonald's och gick direkt till Liseberg. Vi hade inte hunnit något annat :oS Väl inne på Liseberg skjutsades jag mellan olika ställen för att till slut få mitt åkband. Jag fick ett VIPband som jag gick omkring och skröt om lite. Haha!

Sen blev det att åka av. Uppsvinget är fortfarande min favorit, och balder :o) Dock saknar jag pirret i magen jag brukar få när jag åker karusell. Det var lite tråkigt, för det är ju det som gör det roliga! ;o) Nej, jag får nog åka till BonBon-Land igen, där snackar vi karuseller!! ;o)
Spelade också upp lite för mycket pengar men vann inget :o( Mia tyckte synd om mig och gav mig två toblerone, hon hade nämligen vunnit en stor ;o) Elin, Natha och Sara fick också för det ;o)
Framåt slutet somnade jag nästan i köerna och det var skönt att få åka hem :o) Tack för en lyckad dag!! :o)

Snart blir det köttbullar till middag och ikväll är det personalfest på ALV som gäller, kanske dags att vakna innan dess? :oP

Ha det bra!! // Lisa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var riktigt skoj, :) jag hoppas vi har den bästa veckan hitills i skolan nu! :) Alv personalfest blir nog svin kul! Puss<3

2009-06-06 @ 18:41:53
Postat av: Emmelie

låter svinkul ju!

Längesen jag åkte karusell faktiskt..

Puss på benvärmarn!

2009-06-07 @ 13:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback