Arg och Ledsen

Hej!

Imorse när jag skulle gå på bussen kom jag på att det saknades några kronor och det var tomt i mitt myntfack. Jag försökte då stoppa pappa men han ignorerade mig omedvetet och åkte iväg. Tänkte att busschauffören kunde vara snäll och bjuda på 4 kr. Men icke!! Men han kunde minsann vänta nån minut extra för att pappa skulle kunna komma med de små mynten. Som tur var fanns det en människa här i världen med ett snällt hjärta som visade lite medkänsla och faktiskt gav mig 4 kr så jag kunde ta mig till Mariannelund. Såna människor borde det finnas fler av!! Tusen tack!!
Tilläggas kan att jag har åkt med samma busschaufför varje måndag i flera månader så han vet att jag alltid betalar för mig. Dessutom har jag alltid tyckt att han är så sur av sig, och idag bevisade det sig att jag hade helt rätt, och den snälla damen kunde inte annat än hålla med hon heller.

Väl i skolan blev vi dissade av alla florister och vi var ynka fem personer på engelskan. Därför tyckte Sara och jag att vi kunde få några kolatartaletter till filmen, som faktikst jag gjort, och det fick vi!! :oD

Vid elva var denna skoldagen slut (meningsfull dag?) Skulle käka med Malin och Amelia, men det tog säkert en halvtimme innan vi kom iväg. Suck!! I väntan frågade jag Johny om de nya klasserna var färdiga och om vi fick se dem, BIG mistake!!
Jag vet i fan hur de har tänkt men jag ska gå med ingen!! Vår klass kommer bestå av oss bageriare, lås/industri och några av målarna. Jag umgås inte med nån av oss bagare, ingen av lås/industri och de jag umgås med av målarna kom i den andra klassen!! Jag blev så arg så jag trodde jag skulle börja gråta. Eller så var jag så ledsen att jag blev arg. Jag vet inte riktigt. Hoppas verkligen att Johny kommer ändra på det, för annars vet jag nån som inte kommer vara glad i höst!! :'(
Det har hur som helst förstört min dag!!

I morgon har vi brännbollsturnering ett par timmar och på onsdag har vi en svenskalektion på 80 minuter som vi inte ska göra någonting på. Känns väldigt meningslöst att var här uppe om jag ska vara ärlig. Men det är bara att hålla ut två dagar till, sen är det SOMMARLOV!! :oD

Nu ska jag fortsätta sura, bli lite gladare av Winnerbäcks underbara musik och se på film!!

Pusshej// Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback