Tårtor/bakelse

Idag var det en toppendag i bageriet. Jag fick göra det jag gillar bäst, tårtor och bakelser :o)


Tårta till personalen på skolan :o)


Svanbakelse


Påsktårta


Påsktårtan fick jag ta med mig hem och jag offrade min dator för att få med den hem. Av alla packning jag hade med mig var tårtan nämligen den som tog störst plats. Den gick inte ner i den lilla kylväska jag hade med mig så jag fick överlappa den med en annan kylväska som jag fick låna utav faster. Även kylklampar hade jag. "Paketet" gick inte ner i en vanlig kasse så jag fick ta en stor tapetkasse. Hehe ;o) På kvällen när famlijen skulle äta tårtan ringde grannflickan, Amanda, på dörren och pappa bjöd in henne också. Fast så kom han på att hennes lillasyster, StinaFis, också kunde få så att det skulle bli rättvist. Då bjöd jag in Korka och Kärra också ;o)
Det blev en trevlig kväll och jag fick mycket beröm för tårtan. (Mamma pratade med farmor i telefonen nyss och sa att det var den godaste tårtan hon någonsin har ätit. Kul att höra :o))

//Lisa.

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Vad fina bakelser och tårtor du har gjort!:D hade gärna också smakat lite avis där på kusinerna hehe ha ett bra påsklov:D

2009-04-07 @ 20:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback