GladLisa :o)

Tjenare!!

Idag hade vi temadag i skolan. Temat var droger. Alla samlades i uppehållsrummet, ja vi är ju inte så många på vår skola ;o) Sen kom han som skulle föreläsa. Första intrycket var att han var helt skum och ståuppare och jag hade fått för mig att han själv hade varit beroende av droger. Till en början skrattade jag så att jag grät men sen blev det mer allvar på det hela, även om ett skratt slank in då och då.
Han pratade på och helt plötsligt tände han en cigarett, inomhus!! Jag tänkte "ska ingen stoppa honom? Vet lärarna om att han skulle göra såhär?"
Ingen gör något och han fortsätter prata. Han klunkar en flaska vin, då var vi helt säkra på att det var vanligt vatten. Sen rökte han på inomhus (vet inte vad alla droger heter), fortsatte med olika piller och "snowballs". Samtidigt som vi antog att det bara var på skoj undrade jag vad denna främling höll på med. När han tog fram en spruta var jag helt säker på att han inte skulle ta den. Men han band en rem runt armen, tryckte i sprutan, blodet sprutade och sen spydde han, sa att han inte ville prata mer och gick därifrån.
Efter en kort kort stund kom han tillbaka helt normal och frågade oss om vi trodde det var verkligt. Det tyckte vi alla, och han sa att det är mycket värre i verkligheten!!

Vi blev sedan uppdelade i grupper där vi skulle diskutera en del kring ämnet. Sen kom Johny och berättade att han bara var en skådespelare då vissa trodde att han var tagen direkt från gatan, jag hade också haft den tanken!
Men han hade provat på droger, precis som jag trodde, men lyckats ta sig ur det i tid. Alla fick sig verkligen en tankeställare, och det går inte förklara hur bra/gripande/berörande det var. Du måste se det med egena ögon!! Läs mer här.

"Om öl och tobak, vin och sprit. Hembränt, sniffning, hasch och tabletter. GHB, amfetamin, kokain och ecstasy. DXM, LSD, crack, heroin, och så allt som blir följden av ett liv med droger. Skratten i början tystnar när knarkarens realistiska skildring kryper in under skinnet på åskådaren. En ruskig upplevelse av verkligheten!"

Efter skolan åkte jag och Elin till ålderdomshemmet i Huskvarna, dit även hennes brorsa kom. Vi skulle hälsa på deras gammelfarfar :o) När vi kom dit satt han och åt så vi väntade nån halvtimme innan vi gick in till honom. Vilken människa säger jag bara!! Han var helskön och jag fick verkligen träna skrattmusklerna!! Jag åt årets första jordgubbe, som han bjöd på :o) Mums! Nämnas kan att han är 95 år med livsglädjen på topp!!

Sitter nu i lägenheten och vet inte riktigt vad jag ska göra med den här dagen.. Vill inte sitta här hela dagen/kvällen! ;o) Fast jag ska packa, duscha, äta och troligtvis dra över med damsugaren idag så tiden kommer nog gå ändå.
Imorn är jag hemhemma redan vid ett. Tjoohoo!!

Ha det bra!!// Superglada Lisa :oD

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Låter läskigt men lärorikt!

2009-04-29 @ 15:14:29
URL: http://valhallagatan.blogg.se/
Postat av: ELIN!

Fattar du nu vad jag menar med att Börje är Cool eller ? :D hahah Han är BÄST!



Han bryr sig verkligen om en ! Fattar inte hur han orkar, men börjar kanske förstå vart min energi kommer ifrån :P hahah



Älskar dig min Gullefjun ! <3

2009-04-29 @ 15:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback