Alla hjärtans dag!

Jag är väldigt seg när det gäller det här med bloggen, som ni förmodligen har märkt! ;)

På alla hjärtans dag förra året gjorde jag och min syster en kladdkaka i en hjärtform och sen åkte familjen ut till farmor och farfar för att äta upp den.
I år kände vi att vi ville åka till farmor och farfar igen (världens bästa!!). Jag skulle såklart stå för bakandet! :) Pappa ville att jag skulle göra en Baileysmoussetårta för ett par helger sen när han skulle få gäster, men då jobbade jag, så därför gjorde jag den tårtan nu istället! :) SUCCÉ!!!!


Tårtan består av ricecrispbottnar, baileysmousse och vitchokladmousse, dekorerad med fingerkex.
Av nån anledning smälter den vita chokladmousssen. Har ingen som helst aning om varför, så det är lite frustrerande. Det här va den bästa bilden jag hann ta innan den smälte sönder..
Jag hade tänkt lägga ner extra tid på texten (det är min svaghet, att kunna texta snyggt!) men det va inte det lättaste då tårtan är fryst. Chokladen stelnade nästan i luften innan den hamnade på tårtan.

Well, resultatet blev såhär!!


Efter 10 min va fatet tomt!


Som om det inte va tomt på fatet innan, så blev det ännu tommare.
Min farmor som inte är så mycket för sötsaker bokstavligt slickade av faten.
Det är då man känner att man har lyckats! :)

Det var förövrigt andra gången jag gjorde den här tårtan, och den har varit min favorittårta sen första stund.

Receptet till tårtan finns i min tårtbok, och så länge den inte är tryckt så håller jag på receptet lite här. Den som väntar på nått GOTT... som det så fint heter.

Tårtboken är nästan färdig (känns som om jag jämt säger så?) men nu saknas det bara en bild som jag ska få idag eller imorn och en sista korrekturläsning.
Jag hittar såklart hela tiden på nya saker som ska ändras elle justeras, men som en kompis sa "Man kan inte alltid bli bättre, ibland måste man nöja sig med väldigt bra!" :)

See you!

Kommentarer
Postat av: Viktoria-Pinkpastry

Så fin! Snyggt att använda sånna chokladfingers har jag inte tänkt på innan

2011-02-20 @ 17:58:13
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha jaaa den var grym :D haha. de skulle ha två tamponger i munnen och sen dricka upp en öl. den som drack upp först vann :P

2011-02-20 @ 21:28:22
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback