Tårta alá bowling

Tänkte göra en lång uppdatering om min helg osv, men jag skippar det.

Här kommer istället tårtorna jag gjorde i fredags! :)







Danne fyller i slutet av november, men hade kalas för sig och sin pappa i lördags. Tårtorna blev såhär! :)
Käglan innehåller vaniljkräm och jordgubbsgrädde, bowlingklotet innehåller vaniljkräm och blåbärsgrädde.

Den här gången bestämde jag mig för att INTE bli stressad, INTE bli sur, och INTE ta för lång tid på mig..
HA säger jag bara!

Min supersnälla mor bakade bottnarna, vispade grädden och fixade vaniljkrämen åt mig (för att inte tala om att hon handlade allt), och pappa handlade marsipanen. Halva jobbet va ju liksom redan gjort..

Bottnarna var VÄLDIGT sköra. De gick sönder superlätt. Innan marsipanen kom på, på käglan, gled de övre lagrena av hela tiden. Och klotet skulle bli runt, men allt bara sprack och gled isär. SÅ jag blev lite smått sur..
Men reslutatet är jag ändå nöjd med :) Hålet längst ner på klotet syns visst inte så bra på bild, och det blev lite konstigt också, men annars så.
Fick jättefint betyg från köparna! :)

Vad tyckte du?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback