Cakes, cakes and more cakes!

Ojoj, jag börjar nog bli en gammal tant. Så fruktansvärt trött!!

Började dagen med bageriprov och det kändes finfint, så nu väntar jag bara på resultatet! :o) I väntan på att Norlanders skulle komma pikérade vi lite och när de väl kom fick vi titta på massa olika chokladdekorationer, skithäftigt!! :oD Sen hände det inte alls mycket, jag och Emma fick göra makroner på en färdig blanding, FUSK! säger jag bara! :oP Sen kom bagare från alla hörn och kanter och det  blev lite info. Inte så jätteintressant för oss elever om jag ska va ärlig. Vi väntade till smörgåstårtan kom fram, sen åkte vi hem! Haha!
Träffade min handledare också, hade åkt från Mariannelund! ;o)

Ikväll har jag pluggat och fixat lite. Är hur trött som helst, har 20 sidor i engelskaboken kvar att läsa.. Hm!

Har trott att det varit onsdag hela tiden idag, hur förvirrande som helst! Imorn ska blir det i alla fall en ny tårta! :o) Och nästa vecka drar vi till Göteborg, då lär det bli ännu fler bilder på godsaker! ;o)

Jo, just det. Kommentera gärna här på bloggen vad du tycker om sakerna jag gör. Du kan ju inte precis smaka på det, men utseende och dekoration har ni förhoppningsvis en åsikt om! :o) Allt för att jag ska bli bättre och utvecklas! :o)

45 min senare.. Nu har jag läst färdigt i boken och fixat för imorn så jag kan med gott samvete lägga in lite bilder innan jag lägger mig! :o)


Var verkligen evigheter sen vi gjorde det här sist, men ja, såhär kan det se ut när man övar på att pikéra! :oP


Här ser ni alla lager i tårtan jag visade igår! :o) Vi skulle smaka på den idag, SWOSCH sa det och den va slut! Haha, Mia hade tänkt bjuda lärarna på det som blev över, men det var så gott som slickat på faten. Ja, jag kan bara tolka det som att den va godkänd! ;o)


Tessan fördrev tiden med att skapa denna groda! :o)

Malin gjorde en sköldpadda! :o)


Hon gjorde även också en liten grodis!


Tro det eller ej, men detta är choklad! ;o)


En moussetårta som va med på uppdukningen, har tyvärr inget minne av vad den innehöll riktigt, och fick aldrig smaka heller.. Eller förresten, det va nog en nougatmousse i botten och passionfruktmousse överst. Inuti va det krossade biskvibottnar, precis som runt om, ja, så va det nog! ;o)


En till moussetårta.. "Mörkare" choklad med hallon, tror jag, men minnet brukar ju svika! ;o)

Har några fler bilder jag gärna delar med mig av, men ögonen faller igen, så det får bli i morgon om jag hittar tid, fullspäckad dag väntar!

Sov gott! //Lisa.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Alltså det är farligt att titta in här... Nu vill jag ha gotti



Sv; ja den skulle ha passat in hos oss, hos mej jag skulle äta upp allt (själv) hihi

2010-03-23 @ 18:46:51
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback