Penicillin

Hello there!!

Var ett tag sen nu ju, en vecka när jag tänker efter.

Helgen blev toppenbra tillsammans med Elin. Godis och mys framför film, förberedelser för fest, 20års fest i parken, gå upp tidigt till buss :o) Mer detaljer än så får ni inte av mig ;o) Superbra var det iaf!!

I söndags var det tänkt att Mum, Dad, Bro, Grandpa, Grandma and me skulle gå på ALV. Vi bestämde att ses lite senare eftersom jag ville att de skulle se Allsången med Kling och Klang. Men när vi tittade på "God natt Herr Luffare" började regnet att vräka ner. Vi var kanske sju pers som var kvar och tittade. Yejj, vilken publik!! ;o)
Sen gick vi hem, för alla var blöta (trots att vi hade paraply).

På kvällen var det dags för personalfest och jag åkte ner till campingen tidigare med Sofia, Thomas och Josefin för lite förfest, och där var det ganska mycket mer folk :o)
Avslutningsfesten blev riktigt bra, även om jag missade en heldel knasigheter som hände senare på kvällen. När  klockan var elva insåg både Sofia och jag att vi skulle upp om 5 (!) timmar, och bestämde oss för att cykla hem.

05.05 i måndags pågick fortfarande efterfesten på campingen och då lämnade jag och Sofia lilla Vimmerby. Jag åkte dock inte så långt, Mariannelund, för praktik. Det gick förvånansvärt bra :o)
Tisdagen var det upp lika tidigt (04.00) för praktik. Än så länge är det riktigt roligt så jag hoppas det fortsätter så :o) På kvällen blev det fiske i Yxern, jag var trött och låg ner på sittbrädan, men ändå var jag den enda som fick napp ;o) En gädda som vi kastade i, igen!

När vi kom hem började jag få ont i halsen..
Jag blev hemma på onsdagen. Åkte till sjukan men alla prover visade negativt (hade gått mindre än 24 timmar).
Igår mådde jag inte alls bra, halsen värkte..
När jag vid åttatiden gick upp på toa för att ta febern hade jag 38,8 sen började det blixtra för ögonen och jag satte mig ner på toan och lutade mig på handfatet och försökte ropa på pappa. Efter en stund, har ingen tidsuppfattning, vaknade jag och låg med huvudet på väggen bakom och hade svimmat. Det var riktigt hemskt!!
Fick tid hos sjukan halv ett och alla tester jag gjorde dagen innan + några till gjordes. Halsprovet visade negativt men snabbsänkan låg på 82, normalt är 8.
Så just nu går jag på penicillin.
Det verkar fort, igår var jag superdålig, idag har jag orkat vara uppe sen nio, orkat prata i telefon, laga mat och har inte sovit något + att halsen inte gör ont :o)

Sitter och diggar Lars Winnerbäcks nya "Jag får liksom ingen ordning". Kan länka den imorn om jag orkar ;o)

Ha det gött!! //Lisa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var varten tröttsam vecka för oss båda, med en hel del sömn behöver nog inte sova på flera år efter detta:P haha Men snart blire plugg coh friskhet igen;) Puss<3

2009-09-04 @ 17:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback