Happyface

Hej hopp i lingonskogen!!

Igårkväll var jag som sagt ute på promenix med Sofia. Så himla härligt att ha en underbar vän som promenadkompis här uppe. Alla kompisarna bor ju far away från mig här ju :o(
Vi bara gick och gick, "vi går hit", "vi tar den här vägen", till sist var både helt lost. Sen såg vi en buss och upptäckte att vi var i Tokarp, slutstation för 3:an. Haha. Vi tittade på kartan hur vi skulle gå för att komma hemåt. Vi gick genom Gräshagen, Haga, Strömsholm och sen förbi Ljungarumskolan hem :o) Jag var helt lost mest hela tiden, så det var tur Sofia var med :o)
Onsdagar är framöver en ut-och-gå-dag :o)

Kvällen avslutades med en mugg varm oboy och macka under filten framför idol. Hur mys som helst!!

Sov skönare än nånsin i natt!! Vaknade i och för sig av en hemsk mardröm, av klockan halv sex då det var dags för penicillin och sen slutligen vid halv åtta. Men jag kände mig utsövd, och det var länge sen!!

Sen var det dags för klassen att åka ut till Åsasjön. Jag min knäppskalle åkte såklart in till stan och hoppade på bussen där. Sen visade det sig att den gick fem min från lägenheten!! Suck!! Var lite smartare på hemvägen dock :o)

Vid Åsasjön hade vi dagens Naturkunskaplektion. Kollade växter, mossor och olika sorters jord i skogen och letade djur, växter och plankton i vattnet. När det var dags att äta lite, baguette, muffins och apelsinmer kändes det som när man var ute på utflykt i lågstadiet. Riktigt mysigt!!

Kom hem tidigt och gjorde klart matten till nästa vecka, skrev ner alla fakta i svenskan och började på det enorma hygienprojektet. Känner mig riktigt stolt och lättad över att fått så mycket gjort! :oD

Imorn har jag bara en lektion, mellan 12.00 och 13.20, vilket innebär en sköön sovmorgon för min del. Den är ju egentligen till för att jobba med hygienprojektet, men jag hinner nog med lite ändå, och dessutom har jag ju gjort lite idag :o)

Min säng knarrar, ur de små högtalarna spelas underbar musik, jag är pigg, imorn är det fredag, jag är glad, just nu känns allt toppen!!
Skön känsla, länge sen nu!!

:oD//Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback