Dagar som dessa..

..trivs jag bäst i sällskapet av en bok.

Idag ringde klockan även att jag inte skulle upp och jobba. Mor och Bror skulle till frissan och jag behövde hämta ut mina linser. Först en stor suck men när jag stog ute på garageuppfarten med cykeln jämte mig var jag pigg och glad över att jag pallrade mig upp ur sängen.

När vi kom hem slängde jag på mig bikinin och la mig på en dyna under plommonträdet för att läsa och samtidigt få lite färg :o) Efter lite mer än en timme satte jag mig dock inne på altanen i skuggan. Boken började jag på igår och idag var de ca 350 sidorna utlästa ;o)
"I denna stilla natt" hette boken och är skriven av Marie Jungstedt. Jag läste första delen "Den du inte ser" i skolan på höstterminen och tyckte det passade bra att läsa nästa del nu. Det är deckare båda två, ett nytt ämne för mig som nästan bara läst tonårsböcker innan. Jag rekomenderar de :o)

Nej, nu väntar disken på mig och sen lovade pappa mig en glass. Hm, Nogger Mint kanske? Det var lääänge sen nu!

Puss hej, leverpastej!! //Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback