Kidnappad

Hej!!

Har aldrig hunnit så långt som hit när jag suttit vid datorn. Det har varit massa strul, sjuk första dagarna på praktiken, för lite i lön, mobil som inte vill funka, bredband som slutar fungera, fel kod som slås och borttappad PUK-kod.. Behöver jag säga mer?

Men nu är det en ny dag, och första dagen i resten av vårt liv!!

Idag blev jag kidnappad av Elin och Natha. Vi träffades vid Rådhusparken och jag blev påtvingad en ögonbindel och vi går en bit, snurrar några varv, går en bit, snurrar lite till. "Nu kommer det en kant, nu får du lyfta på benet, nu får du gå fortare, bara ett övergångsställe till". 
Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle bli blind. Jag höll på att få panik när jag hörde bilar och folk utan att kunna se de, och trots den lilla biten vi gick blev jag helt yr och illamående.
I alla fall så tog de mig till mitt favoritfik här i Jönköping, Bernards. Där blev jag bjuden på fika och jag tror vi får hitta ett nytt favoritfik,  fy bövlen vad dyrt det var!!
Sen gick vi vidare till Juneporten och hoppade på tvåan. De tog mig till Stadsparken och påstår att vi ska köpa glass. Är de helt galna, jag åt ju precis en supergod kladdkaka med grädde och en jordgubbe!!?
Vi köpte i alla fall glass, satte oss på en av bänkarna och njöt av den otroligt fina utsikten över Vättern och Jönköping.
Där var inte överraskningarna slut, utan jag fick även två paket! :oD Ett superfint halsband och en film.
Åter igen ett stort tack!! Ni är bäst!!

Ikväll fastnade jag på en pojkes blogg som har både diabetes och adhd. Jag satt nog och läste i över en timme. Hans texter berörde mig verkligen. Han hade även lagt ut ett videoklipp med Ken Ring när han sjunger Ber en bön live i tv4. Den låten fick mig att fälla några tårar. Värd att lyssna på!!

Nu ska jag bädda ner mig i sängen. Har visserligen sovmorgon imorn men jag kan ändå behöva några extra timmar :o)

Sov gott allesammans!! // Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback