Helgen

Hej!!¨

Det var kul att komma tillbaka till skolan, allt kändes sig likt, förutom en extra vägg, vaktmästare som blivit lärare, annat schema och ny klass. Okej, det är väl inte precis så som vi lämnade det den 12e juni men ändå.

Den nya klassen gör mig gråtfärdig. Alla jag brukar prata med och de allra närmaste vännerna går i B-klassen. Själv går jag i A. Det som gör mig mest ledsen är att jag knappt kommer kunna träffa min älskade Elin trots att vi kommer bo så nära varandra. Dra åt pipsvängen med alla dåliga busstider och schema tider!!!

Efter skolan drog jag och Elin till Rosenlund och badade. Det var way to much people så det var inte alls lika dunderskoj som sist, även om det var roligt :o) Sen drog vi till A6. Jag köpte mig ett par jeanslegging och när vi kom in till stan köpte jag en tubbtunika som jag förmodligen kommer att ha på 20års festen nästa helg.
Väl hemma hos Elin blev jag utfrågad av Inga i den otroligt mysiga och gammaldagska affären, och sen träffade vi massa folk (barn) i byn som vi spelade fotboll/bollen i burken/kort med o.s.v. Faktiskt väldigt kul!!
Sen blev det bara jag, Elin och Oscar kvar. Det slutade med, fråga mig inte hur, att vi alla tre somnade i Elins nittisäng och vaknade ett par timmar senare av att telefonen ringer. Oscar drar hem och jag inser att jag varken tagit bort sminket, linserna eller bytt till sovkläder och gör det snabbt innan vi somnar om igen och vaknar av att ett av småsyskonen kommer in på morgonen och stör ;o)

Idag hann vi inte göra så mycket innan jag var tvungen att åka hem. Väl hemma har jag varit hos Emmelie och Freddan då det är tomt hus hemma. Vi har ätit taco och nu ska vi titta på en av de två filmerna vi hyrt och äta massa goda onyttiga saker ;o)

Ha det gött!! // Lisa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Helgen var BÄÄSt men nästa helg ska bli BÄTTRE! :D <3!

2009-08-23 @ 10:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback