Österrike

Efter fem (sex) helt underbara dagar i Kitzbuhel var det dags att åka till Wien.
Gårdagens kanondag som innehöll allt från skidåkning till party på kvällen/natten avslutades mindre bra med tre stulna jackor! Tur att jag fick med mig skinnjackan så jag har något att ha på mig iaf. Det ska bli riktigt varmt i veckan igen så jag tror jag klarar mig :)

Jag trodde att mobilen skulle visa att den ställde om sig själv men det gjorde den inte så jag tog för givet att jag skulle göra det själv. Det innebar att jag gick upp en timme för tidigt idag!! Som om jag inte hade fått alldeles för lite sömn ändå! ;)
Taxin till stationen va dyrare än gången innan och på tåget till Wörgl säger konduktören att jag skulle haft en annan biljett. Den jag hade åkte tydligen en omväg och var dessutom väldigt dyr. Suck! Efter över en timmes väntan i Wörgl hoppade jag på tåget mot Wien. Fyra och en halv timme tog det! OTH säger jag bara!! ;)
Väl i Wien fick jag åka tunnelbana, fick byta en gång och sen blev jag uppmött av en från Sverige. (Och hur komiskt är det inte att hon har jobbat på gymnasiet i Vimmerby??! Visserligen för många år sen (slutade 99) men ändå!)

Lägenheten här är hur fin och fräsch som helst. Plattv, musikanläggning, trådlöst internet, filmer, böcker, många och stora spelgar, ett fullutrustat kök, you name it! Dessutom lämnade tjejerna som bodde här innan kvar den mat de hade kvar. Perfekt! Här är nämligen alla affärer stängda på söndagar.

Nu ska jag laga lite lyxmat (nudlar) och krypa ner under täcket och kolla på OTH. Är riktigt trött och känner mig en aning ensam.
Har ingen mobiltäckning här men jag hoppas det ändras snart. Så fort jag är i lägenheten så kommer jag att vara inloggad på Skype om ni känner för att prata. Jag kommer nog vara väldigt pratsjuk på kvällarna!!

Bor granne med två danskar och på torsdag flyttar jag in i en annan lägenhet där tre andra tjejer bor. En från Sverige, en från USA och en från Frankrike. Kan bli kul! :)

Lite uppdatering om vad som händer i mitt liv just nu, kände att statusraden på fb var lite för liten.

See you!


Kommentarer
Postat av: Ia

Hej sötaste du <3 Gött å höra att du e på plats igen! Förstår om de va lite tungt att lämna de andra stället, men du ska se att detta kommer bli kanon oxå ;)

Nu ska du ju få ordentligt med tid på praktiken iallafall, hoppas å tror att du kommer tycka att det är både lärorikt och roligt där.

Å med de tider du hade så kanske kvällarna blir alldeles yperliga för en promenad, lite kvällsmat å sen en stund vid tvn innan de är dags att däcka igen... Du kommer klara detta galant hjärtat!!!

Ska bli så spännande att höra om allt sen å att se bilder. Alla hälsar här!

Massa kramar från monstret

2011-03-27 @ 19:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback