Advice, like youth, probably just wasted on the young

Imorse tänkte jag "NU FÅR DET VARA NOG!"

Svergie verkar ha gått in i en depression och alla är deppiga och ledsna. När man nu frågar "Hur är det?" så får man inte längre svaret "Bra!" utan "Sådär!", "dåligt!", "jag är trött!" osv.
Det är ju positivit att man inte ljuger och säger  "Bra!" när det inte är bra. Men dag efter dag, vecka efter vecka kan det inte va så fruktansvärt dåligt. Titta på det du har, istället för på det du inte har.

Kommer man till skolan glad, så sjunker humöret ganska fort när man ser någon som inte ser ut att ha sovit på fem dagar, eller när nån annan börjar klaga direkt.
Är det nån mer än jag som känner så?

Som sagt, idag tänkte jag: "Nu får det vara nog!"

Jag peppade upp mig med musik och gick ut och hoppade på bussen. En glad låt spelades och jag fick hejda mig för att inte sjunga högt. Fick filmkänslan då jag bara ville ställa mig upp, dansa och sjunga, och att alla andra skulle hänga på! Jag vågade inte chansa, för få skulle känna igen låten..

Efter några hållplatser stannar bussen mystiskt. Den startar inte, vi kommer inte vidare. Vad möter man då? Jo, sura människor som tror att världen går under om man väntar 10 min på nästa buss.
Jag höll dock humöret uppe! ;o)

Som ett tecken från ovan, på vår sista engelskalektion för dagen, fick vi en text av vår lärare, som hon läste högt, som vi sedan fick disskutera lite om.
Kommentarerna blev:
"Får man spara den här?"
"Den här ska jag hänga upp på väggen!"
"Shit, allt är ju sant!"

Självklart ska jag dela med mig av denna texten, på tre olika sätt, för att kunna nå ut till så många som möjligt!

Texten sägs ha skrivits av författaren Kurt Vonnegut, vilket tydligen inte är sant (?) till ungdomar, och visades upp på TV och spred sig sjukt snabbt över internet. Och nu sprider även jag detta vidare!! ;o)

Bara texten finner du här!

"Låten" finner du här ---> Studio Group – Everybody's Free (To Wear Sunscreen) - Sound-A-Like As Made Famous By: Baz Luhrmann

Filmen, låten och texten här nedan



Ja, vad finns det att säga? Läs, lyssna, titta!!

Va inte feg för att kommentera vad du tyckte heller! ;o)
Bra pepptalk på morgonen innan man går upp?

See yaaaaaa!!/Lisa.

P.S. Glöm inte solkrämen! ;o) D.S.

Kommentarer
Postat av: Zanna

Detta är bara sååå sant!!! Man får glädja sig åt de saker man redan har.. och inte alltid sträva efter det man inte har!! :)

2010-05-19 @ 16:25:34
URL: http://sidecide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback