Sleeping on the train

Har du somnat på tåget/bussen nån gång?
Det gör jag ofta, men det är sällan jag sover riktigt hårt..

Idag somnade jag nån gång mellan Ormaryd och Nässjö, tåget var då tomt. Har ett svagt minne av att jag hörde "Nässjö" ropas ut..
När jag vaknade nästa gång, i Forserum, finns inte en enda plats ledig (förutom den bredvid mig, där min feta väska står). Man undrar liksom vart man är, och hur fasen alla människor kom dit utan att jag märkte det?
Fick även lite smått dåligt samvete, tänk om nån velat ha platsen bredvid mig, och där ligger jag och sover och totalignorerar detta? Haha!

Anledningen till att jag vaknade (antar jag) va att musiken slutade spelas. När jag tittade på mobilen lös den bara elakt svart mot mig och vägrade samarbeta. Jag fick ta till fungerar-du-inte-nu-drar-jag-ur-batteri-metoden! Han brydde sig inte, jag fick dra ur batteriet.. :o/

Idag hade vi livskunskap. Det är precis vad det låter, kunskap om livet, och en hjälp för oss i framtiden då vi ska söka jobb osv.
Idag jobbade vi med problemlösningar och redovisningar, typ.

Jag fick göra en handlingsplan för att uppnå mitt mål att ta mig till Australien efter studenten, passade ju perfekt eftersom jag pratade om det häromdagen! ;o) (Även mål till att ta studenten, hoppa bungy jump, utvecklas med mina tårtor och va med i konditori - SM (Ja, man ska väl ha drömmar?))

Dags att läsa ut de sista sidorna i boken "The Boys from Brazil". Trodde aldrig jag skulle säga det, men du borde läsa den!! De första 100 sidorna har du typ dött och verkligen hatar den, men sen, sen blir den superbra, jag lovar!!
Imorn ska vi även titta på filmen. Superskönt att komma ifrån plugget för en stund, och spännande att se hur de har tolkat boken! :o)

Nån som vill hjälpa mig med en ny design? //Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback