Moussetårta

HejHej!!

Känner inte att jag har lust att skriva så mycket idag. Är grymt trött.
Jag vaknade inte ens i Eksjö idag. Jag har vaknat där med ett ryck (om jag inte redan varit vaken) varje gång i över ett och ett halvt år. Idag vaknade jag i Nässjö när nån tryckte på stoppknappen och tänkte att det inte kunde stämma, för att vi inte varit i Eksjö och började tänka ut konstiga historier om att vi måste åkt en annan väg, och inte ens passerat Eksjö. Tänk vad knäpp man kan bli alltså!

Har bageriprov i morgon med, har inte pluggat mycket alls, men det känns ändå som jag kan det. Men då får jag känslan av "vad är det jag har glömt?" för så lätt kan det väl inte va? Ja, det lär ju märkas imorn liksom.

I skolan gjorde jag p7 (bananbakelser), chokladanslag till tårtbeställningen och dekorerade denna tårtan (Se bilden!) Jag blev nog inte riktigt klok på den tårtan. Dekorationen har jag tänkt på hur mycket som helst, så efter att ha blivit totalt missnöjd med den så hjälptes jag och Mia åt, och såhär blev resultatet! Känner mig inte fullt nöjd, speciellt inte heller eftersom det inte är min egna design fullt ut. (Ja, jag vet att jag inte ska va så hård mot mig själv!!) Kan ju tillägga ändå, att det är min första moussetårta jag gjort och första gången jag gjort chokladband runt om. (Haha, lite komiskt, min första marsipantårta va också rosa ^^)




Chokladanslag med mandelmassa, passionfruktmousse, jordgubbsmousse, "färgad gelé", chokladband, passionfrukt, apelsin och chokladdekoration!

Oj, blev visst ganska långt inlägg ändå!

Sov gott!//Lisa.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Synd att skära sönder en så fin tårta :(

2010-03-08 @ 21:23:36
URL: http://oskaremilsson.blogg.se/
Postat av: Carro

så duktig du är :)

2010-03-08 @ 21:37:23
URL: http://cnascarro.blogg.se/
Postat av: Sosso

Shit va god den ser ut....Vill ha



va duktig du va

2010-03-23 @ 18:07:14
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback