ALV

Jobbar man på ALV så är det liksom ALV som gäller hela sommaren. (För er som inte vet så är ALV Astrid Lindgrens Värld) Man jobbar mer än man är ledig (känns det som iaf) och när man väl är ledig, ja då åker man med på nån resa ALV fixat, eller nån aktivitet eller umgås med jobbarkompisarna. Det är rätt sjukt när man tänker efter, men kul har vi! ;)

Jag jobbar på en resturang med ca 5 olika rätter och man får välja barn eller vuxenstorlek på portionerna. Igår skulle en kille beställa, och precis innan började han skratta.

Han: (Småskrattande) Två vuxna köttbullar.

Och igen

Han: Två vuxna köttbullar (skrattar lite till)

Jag småskrattar..

Han: Okej, två vuxna köttbullar. Fniss!

Jag slår in det han ska ha.. (Två vuxna köttbullar. Haha!)

Jag: Det är lite roligt när folk kommer in och säger två vuxna fiskar och en barn fisk. När de fiskar så bara, nej det här är ingen barnfisk, den slänger vi i igen!

Han: Hahahaha, ja och hur vet man om de är vuxna eller barn?

Jag: Ja, tänk om de är kortväxta liksom!

Han: Haha, ja då blir det inte lätt!

Vissa kunder är bara för härliga!

Två kunder senare kom ett äldre par in.

Han: Två ruggmunkar (raggmunkar)

Jag biter mig i läppen för att inte brista ut i världens asgarv.

Hon: (Småskrattande) Har du hittat på ett nytt ord?

Han: Hehe, två raggmunkar!

OMG, är det tillåtet att skratta åt en kund? I så fall ångrar jag att jag inte gjorde det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback