Dags för en tårta igen!!

Igår fick jag en tårtbeställning med kort varsel och det va både "JAA" och "NEEJ" på samma gång! ;o) Bageriet i stan hade redan stängt, så det kunde inte bli någon marsipantårta i alla fall.. Kom på en bra design direkt men sen kom önskemålet om att den skulle vara 'tung'. Choklad, grädde, mint, eller kanske mousse.., jag fick bestämma..
Lite senare kom önskemålet om att den skulle vara personlig.. Nått med häst eller inom bygg. Hm,!! Hjärnan gick varm, jag plockade fram allt som möjligtvis kunde användas till tårtan men det stod helt still!! När jag la mig hade jag en liten idé iaf..
Den ändrades med tiden när jag höll på med den idag.. När jag skrev på tårtan blev jag osäker på åldern men trodde ändå jag hade rätt. Men av nån anledning lämnade jag kvar choklad som jag egentligen skulle ha slängt, bara i fall att liksom. Och tur va väl det!! Ett år yngre, men det är väl allas tjejers dröm, right? :oP Jaja, det ändrades och nu har tårtan lämnat mitt hem! ;o)

Här är den!!


(Hon fyller alltså 22, men fick ingen bild på det..)


Häst! Jag har snott en del av designen från nätet, men inte allt. Ser nu att svansen ser lite konstig ut, men det är min perfektionism som bråkar med mig..

Nå, vad tycks? Be honest, please! :o)

Tilläggas (som om jag inte skrivit tillräckligt) kan ju att jag aldrig har gjort en sån här tårta innan, och vet därför inte ens om den är god! :O HJÄLP!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

alltså, "välja en?" det jag ville ha tips om är färger, teman osv på en design som jag ska göra o sen lotta ut. jag väljer inte en som sen får berätta för mej hur designen ska vara :p tror du missförstod lite..

2010-01-16 @ 22:00:13
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Ia's väninna Madde här. Jag som ska gifta mig, om du kommer ihåg?



Jag har kikat på din blogg och tycker att du är jätteduktig!

Det vore kul om vi kunde få träffas så att vi kan lägga fram våra idéer och du kan berätta vad som är möjligt och omöjligt...



Vårt bröllop är 14:e augusti. Ska vi bjuda in oss till Ia någon gång?

Kram på dig!

2010-01-30 @ 14:16:35
URL: http://sagobrollop.blogg.se/
Postat av: Maja

Ja det ska jag! Med en som heter Martin Carlsson.

Haha, jaa det ska bli jättekul. Hoppas på att vara helt frisk i år så att jag orkar med hela dagen ;)

kramar!

2010-01-31 @ 15:00:59
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: jimmyh

vore tufft att beställa en tårta av dig till min födelse dag. klockrent om det stod grattis jimmy och så en mickrofon i marsipan. det lär väl gå att ordna ? eller ? :) riktigt fin tårta iaf :)

2010-02-05 @ 01:01:39
URL: http://jimmyhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback