Jag får liksom ingen ordning

Jag lovade länka lite idag, och jag vill hålla vad jag lovar :o)

Här är länken till Lars Winnerbäcks "Jag får liksom ingen ordning"

Här är länken till Ken Rings "Jag ber en bön"

Sen hade jag väl inte mer att säga er nu. När man är sjuk händer det inte så mycket.

Jo, igår förresten. Pappa hade lämnat dörren öppen och när han kom ut i hallen kom "luffarkatten" upp från källaren.
Vi vet inte om den kom in då precis, eller om den varit nere i källaren ett tag, eller om den kom in dagen innan. Orsaken till att vi tvekar är för att jag drömde (ja, ni vet ju hur jag drömmer), att Jim kom och la en katt på mig när jag låg och sov. Vem vet, det kanske var luffarkatten som låg på mig då? :oP
Fast å andra sidan har jag kollat igenom hela sängen, som en dektektiv, efter katthår, och jag hittar inga ;o)

Ha det bäst!!// Lisa.



Kommentarer
Postat av: jimmyh

hej igen. att födas med diabetes är välldigt ovanligt, jag vet inte ens om det går. vet att vissa kan få diabetes när dom är typ en vecka gamla men jag tror inte det går att födas med. jag fick diabetes när jag var 18 månader gammal. när jag var 4 år började jag ta mina sprutor själv. när jag var 7 år och började skolan började jag ta hand om min diabetes själv och sedan jag var 10 år har jag tagit hand om den helt själv. man föds alltid med adhd men det är inte alltid man märker det fören man är vuxen men man har alltid haft det då det sitter i hjärnan. adhd brukar man märka att man har när man går i 2an då man är rut 8 år och skolan börjar bli lite jobbigare börjar man tappa konsentrationen och börja få utbrott. på mig märktes det då jag var 8 år. det finns saker att göra mot adhd. det finns inget botemedel men jag äter lugnande tabletter på morgonen(ritalin) på kvällen äter jag också lugnande(medikinet) sedan tar jag sömnpiller emellan åt då jag får sömnproblem av min överaktivitet. men man måste lära sig att handskas med sig själv och aldrig lita på medicinerna. man får undvika platser som är jobbiga där det finns mycket folk. typ ikea den 25:e det måste vara det värsta. jag försöker undvika att handla vid midagstid på fredagar då jag vet att det är mycket folk och jag blir galen av det. med kontrollbehov är det svårt att hålla reda på alla människor. i skolan vill dom sätta mig längst fram i klassrummet för att inte se så många människor och kunna konsentrera mig på arbetet men det är helt fel. man vill sitta längst bak i hörnet så man ser alla och får kontroll. sitter man längst fram vrider man bara på huvudet för att se alla hela tiden. så längst bak är bäst. men jag har lärt mig mycket. jag fick ett slag i ansiktet. då gick jag därifrån, det ända jag ville var att slå ihjäl människan men jag lyckades kontrolera mig själv och gå min väg. när jag klarar sådanna påfrästningar så blir jag stlt över mig själv. hoppas du är nöjd med svaren och fortsätt gärna skriva :) hejpårej

2009-09-06 @ 10:24:15
URL: http://jimmyhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback