IGEN?!

Hej!

I söndags tog jag sista penicillinpillret. Igår (tisdag) började jag att må skit igen. Sjukt ont i halsen som spred sig upp i öronen och i nacken. I morse stod jag länge och tvekade om jag ändå skulle åka till skolan, trots min svullna hals och den lilla feber jag hade. Jag menar, jag har ju missat så himla mycket nu ändå..

Jag blev iaf hemma och pappa ringde till sjukan. Fick tid till 15.00 som ändrades till 13.00. Fick en superbra sjuksköterska som var väldigt snäll och trevlig. Halsprovet visade, som de andra två gångerna, negativt och det var dags för ännu ett stick i fingret. Snabbsänkan låg denna gången på 53, vilket var betydligt bättre än 82 men fortfarande på tok för hög. Sjuksköterskan bestämde att jag skulle få penicillin igen men kunde inte skriva ut det förrän en läkare var på plats så vi åkte hem så länge

Efter en stund ringer det, och det är sjuksköterskan igen, som vill att jag ska komma och ta fler prover och försäkra sig om att jag inte har Körtelfeber. Det togs två rör blod ur armen, samtidigt som Lars Winnerbäcks "jag får liksom ingen ordning" spelades på radion. Sen fick vi åka hem igen och vänta på att de skulle ringa upp igen. Happy me, jag har inte körtelfeber!!

Sju dagar med amoxicillin är det som gäller nu, och jag blir hemma ännu en vecka från skolan..
Återbesök och mer blodprover om två veckor..

Shit, vad trött jag är på att vara sjuk!! Jag har varit i skolan en enda hel vecka sen vi började. Det är helt sjukt!! Så mycket brukar jag inte ens vara borta från skolan på ett helt år..

Hoppas du är frisk i alla fall :o) /Lisa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag e typ frisk! Men jag saknar min Gullefjun i skolan. Nu får du ta och piggna till!! Älskar dig<3

2009-09-19 @ 00:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback