Sick? :o/

Hey there!!
How are you?

Nej, nu ska jag inte skriva på engelska mer. Blev precis färdig med en inlämningsuppgift i engelskan. Den ska inte vara inlämnad förrän om två veckor så det känns skönt att vara ute i tid för en gångs skull!!
Kanske skulle lagt tiden till samhällen istället? Det är nog den jag (vi) släpar efter mest i. Men nu har jag ju mer tid över till det ;o)

Den har dagen blev inte som väntat.
När jag kom till skolan upptäckte jag att jag hade glömt nycklarna hemma på skrivbordet. Jag gick då till Mia som skulle låna ut en extranyckel till mig under dagen. Först råkar jag säga fel nummer, så jag får leta upp henne igen och gå genom hela skolan (jag vet, den är jätteliten, hihi) för att byta nyckel. Väl i omklädningsrummet pratar jag med Amelia och sen helt plötsligt känner jag att jag får upp kräks i halsen. Sådär ni vet när man sväljer det igen.?  Det kom väldigt plötsligt men jag tänkte inte mer på det. När vi satt och pratade inne i bageriet innan vi hade börjat kände jag hur jag började må illa. Mia delade ut arbetsuppgifterna och jag skulle få göra vaniljhjärtan. Men när jag stod där med mördegen kände jag att illamåendet inte släpte utan blev snarare värre så jag säger till Mia: "Alltså Mia, jag mår illa!". Sen fick inte Lisa vara kvar i bageriet längre utan fick åka hem! ;o)
Min skoldag varade alltså i en ynka kvart!!
Jag hann dock få se mitt bageriprov och jag fick 71/80, ett MVG. Härligt värre!! :oD

Jag är ganska "stolt" över mig själv att jag sa till att jag mådde illa. Brukar ju bita ihop annars, men man får inte vara sjuk när man är i bageriet och vad det än var som spökade i mig, vågar jag inte chansa på att det inte är någon smittrisk.

Väl hemma la jag mig i sängen (Agnes lät dörren vara öppen så jag kom in ;o)) sov en timme men låg kvar i sängen till framåt ett. Jag tänkte gå upp flera gånger, plugga och så, men satte jag mig upp, la jag mig åt andra hållet och ville bara sova. Även om jag inte somnade nått mer, låg jag bara där!

Nu känner jag mig i alla fall piggare och jag hoppas på att få vara med i bageriet imorn, jag har ju trots allt inte spytt något! Som sagt har jag gjort färdigt engelskan, så lite nytta har jag ju faktiskt gjort. Jag ser nu också att klockan tickar på ganska snabbt och idag är det torsdag, vilket innebär diskning och packning! Suck!!

Hur har din dag varit? :o) //Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback