Make me feel better,

please?

Hej!
Idag mår jag inte så värst och jag borde nog egentligen ha stannat hemma. Fick springa efter snorpapper mest hela tiden, vilket innebär att jag fick tvätta händerna typ miljoner gånger!! (Har dessutom knappt ingen röst och hostar)
Gjorde i alla fall färdigt mazarinerna och knäckflarnen från gårdagen. Jag gjorde även mintchokladkakor, godare än godast!! Sen var det ganska så valfritt, jag fick göra det jag kände att jag behövde träna på, men jag lät Mia bestämma så det blev Malkes bröddeg som jag skulle träna rundrivning, fyrfläta och slå limpor på. Mia tycker jag är så pass bra på att rundriva med en hand nu, så nu ska jag göra med två!! Usch, vad dåligt det gick, men jag vet ju hur sämst jag var med en hand i början, så det är bara att träna på liksom :o)

Efter lunch hade jag fortfarande inga önskemål utan sa att jag var seg och trött av min förkylning så jag fick sitta med ett papper med volymomvandlingar och ta det lugnt istället. (Skulle gjort det papret i vilket fall som helst)
Sen blev det dags för betygsprat och jag var först ut.
VG i bageri och MVG i konditori. Vad ska man säga? Jag är hur glad som helst!!! :oD
Sen blev det att städa, och jag tror jag städade mer själv än vad alla de andra gjorde tillsammans, och ändå hade jag arbetat minst under dagen.. Men men..

För två veckor sen fick vi ett papper om receptberäkningar. Vi har haft det på ett prov och Mia ville se om vi fortfarande kunde det, för det är med i kursens mål och det är väldigt viktigt att kunna.
Det här berättade Mia för mig idag:
"Alla satt och funderade en stund, sen började du skriva och nån tittade lite över axlen för att se vad du skrev. Du fortsatte skriva och en efter en slängde en blick på ditt papper för att försöka komma på hur det skulle vara. Du var den enda som hade 100% rätt på det."
Haha, vadå stolt? :oP Dessutom sitter hon och säger hur kul det såg ut när alla "tjuvkikade", och hon hade även berättat för alla andra att jag var den enda som hade rätt på det. Thaha!!

Planen för resten av dagen ser ut som så, att jag strax hoppar på bussen för att åka hemåt. Jag tänker köpa mig nån chokladbit eller något att äta på, på tåget. På tåget tänker jag sova, tycka allmänt synd om mig själv och när jag kommer hem har jag planerat att vara fullt frisk för att gå ner på stan och träffa vännerna mina :o)
Hur ser din kväll ut? :o)

Pusshej, leverpastej!! //Lisa.

Kommentarer
Postat av: ...

HAHA man börjar med två händer från början

2009-06-01 @ 12:58:19
Postat av: Lisa

Sv ... : Om du själv är så duktig, varför vara så anonym? ;)

2009-06-02 @ 17:08:48
URL: http://ougat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback