28 maj

Tjenare!!

Den här dagen har det varit fullt upp hela tiden!

Först var det dags att vara i bageriet. (Ja, jag fick vara med, trots min snoriga näsa) Jag och Malin jobbade tillsammans mest hela dagen, och det gick bra :o) Vi gjorde bl.a. mazariner, chokladtryffel och knäckflarn.
Jag gick sedan lite tidigare idag, ca halv tre, för att följa med Angelica när hon provade sin balklänning :o)

Medan klänningen syddes upp tog vi en sväng på stan. Jag köpte ett helt vanligt vitt linne, behövligt dock! Vi kollade även på dagens balprinsessor och "färdsätten" dit var minst sagt annorlunda och lockade till många skratt. Om jag säger att det var estetare förklarar det saken bättre? ;o)

När klänningen var färdig (den är såå fin) tog vi en glass på Donken (jag smakade den nya McFlurry Maräng Swiss. Den får 4 av 5 glasspinnar, och daimen förblir min favortit) och tittade in några fler balpar innan det var dags med försöket att åka hem till mig.
Vi ringde några samtal för att få en vägbeskrivning och åkte lite på känn. Jag är hemma nu, så hem kom vi alltid ;o) Vi hittade nog en "ny" väg, men den var ändå ganska bra när jag tänker efter :o)
Anledningen till att jag inte "hittar hem" är att jag alltid åker buss, och bilar kan inte åka samma väg då vi åker förbi en bilspärr. Men vi lyckades trots allt! :o)

Nu har jag packat och diskat och känner mig färdig för att åka hem i morgon. Är jättetrött ikväll och det blir att hoppa i säng tidigt även idag. Förbenade förkylning!!

Love // Lisa.
















Alla bilder och texter på denna blogg är skyddade av upphovsrättslagen och får ej kopieras eller användas utan tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback