Brännboll och A6

Hejsan!!
 
I morse kom Elin till mig en sväng. Hon sov i min varma, gosiga säng under mitt täcke medan jag fixade i ordning mig. Jaja, jag hade ju varit elak och tvingat henne till en helt meningslös dag i skolan så det unnar jag henne ;o)
Sen bar det av till Vätterstranden. Närvaron var som vanligt låg, så det blev tre lag istället för fyra, lärarna och treorna slogs ihop. Ingen gick in seriöst och jag var sämst ;o) Tvåorna gick hem som segrare men vi ettor lyckades trots allt vinna över lärarna/treorna :o)
(Vi grillade korv också. Mums! (enda gången jag faktiskt gillar korv))

Sen skulle jag och Elin till A6 och Natha och Malin hängde på. Vi bestämde oss för att gå, det är trots allt inte så långt. Med en liten omväg var vi där på 20 - 25 minuter liksom. Måste bli nyttigare!!
Jag köpte ett par bikinitrosor och åt en alldeles för stark kyckling wrap i min smak. Lärde även känna Malin lite, har knappt pratat med människan innan, bortsett från Göteborgsresan. Kul! :o)

Har plockat bort alla mina saker, ljuslyktor och så, och packat ner det i min röda resväska :o) När Lena kommer hem ska jag även damsuga, fixa toan och göra lägenheten riktigt sommarfräsch! :oD 
Jag gör det med ett leende på läpparna, känns som ett avslut på detta året i skolan och det ska bli väldigt skönt med sommarlov! :o)

 På tal om sommarlov satt jag och tittade runt lite på bilddagboken förut. Flera stycken började prata om "sista dagen i klassrummet" och säga "glad sommar" och jag förstod först inte varför. Sen kom jag på att alla där hemma slutar skolan i morgon. Fusk! ;o)

Imorn blir det en meningslös lektion i svenska, en snabbis till A6 och sen ska vi hälsa på Malin i hennes lägenhet och träffa hennes tre knasiga katter :o) På kvällen tror jag vi (jag, Lena, Agnes) skulle "fira" lite att det är sommarlov. Kul! :o)

Ha det gött, igelkött!! // Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback