Barnvakt

Tjenare!!

Ni undrar kanske varför jag sitter inne en dag som denna? Det gör jag också!! Jag är så varm så det klibbar när jag trycker på tangenterna!! Tänkte sitta ute på balkongen med datorn, men det räckte med att äta en macka, det var dödshett och fötterna kunde jag definitivt inte ha på "golvet"!!

Igår firade vi mamma lite smått, kände att hon inte fick "den uppmärksamheten som hon förtjänar". Firade även kusinerna, 18 och 25. Ett tack vore kanske på sin plats när man får presenter, eller jag vet inte, förväntar mig kanske för mycket...?
På kvällen blev det stress, stress, stress.
Mamma ville att jag skulle göra bakelser till symötet som är idag. Huvudet var tomt på inspiration och hela jag var trött och sur. De blev inte alls bra, förlåt mamma! (Bild kommer senare)
Otur hade jag också. Först ramlar gräddskålen ut ur kylen så HELA köket var fullt med grädde. (Tack mamma, som torkade upp allt åt mig OCH dessutom gjorde disken efter mig) (Och Ja, det var jag som hade ställt gäddskålen för nära kanten...)
Sen sprack marsipanen när den var på bakelsen, så jag kunde inte ta bort den igen heller..

Sen var det dags att packa och du anar inte hur glad jag är att det bara är en vecka kvar!! Trots att det inte har varit mycket i skolan det här året, så tror jag att vi alla behöver sommarlov nu! Det är dags.

Morgen fortsatte som gårdagen. När det var dags att åka till bussen inser jag att jag har slarvat bort mina nycklar.. Jag fann de ute i garaget i cykelkorgen. Oops.. jag måste skärpa mig!!
Sked glömde jag också, så jag fick klara mig utan frukost på tåget. (Konstigt nog var jag mindre hungrig idag ändå, än vad jag brukar vara)

Engelska, redovisning. Läraren var inte där och lyssnade ändå, men det gick bra (jag var dessutom snabb och sa att jag ville redovisa först ^^) Hade lite avslut på kursen, även att vi har två lektioner kvar, och slutade redan tjugo över tio. (Vi ska gå till elva) Idrotten var tydligen också inställd (:oS) så jag slutade alltså ca halv elva :o)
Det var skönt, för då hann jag lämna all min packning och slippa ha med den till skolan imorn igen.

Jag ska nämligen ut till Lekeryd strax (bussen går om ganska exakt en timme) och vara barnvakt till Frida mellan 3 och 8. Sover därför kvar där. Lite nervös faktiskt. Jag har bara haft Frida kortare stunder själv, och nu ska vi vara själva i 5 timmar och både Ia och Rille är längre än en mil bort!! Jaja, det kommer gå fint. Goare unge får man ju liksom leta efter ;o)

Nej, nu är det dags att dra sig. En glass på vägen kanske? :o)

Ha det bra!! // Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback