Roligaste

Tjenare!!

Idag var det, enligt mig, den hittills roligaste dagen på jobbet.
Gick först en snabbis till Bageriet där jag träffade Sofia, innan jag gick till kära Gammelgården ;o) Det var mycket lugnare idag än igår, så det blev ingen stress. Fick även vara en stund på Stadshotellet (pannkakshuset).
När luffarorkestern kom och skulle dricka choklad ville de ha grädde till, och det skulle de få i utbytelse mot att de skulle sjunga för mig. Jag tog det som ett skämt men helt plötsligt (precis när jag skulle gå hem och hade bytt om till mina egna kläder) kom hela orkestern in med instrument och allt. Jag blev utputtad ur köket, så sjöng de "Fattig Bonddräng" för mig. Det var roligt och pinsamt på samma gång!! ;oD

Sofie, jag och Evelina har även kommit till det stadiet då vi känner varandra tillräckligt väl för att skojgnabbas med varandra. Om folk såg oss ibland, ja, de skulle tro att vi inte är riktigt kloka. Fast det stämmer väl i och för sig.. ? ;o)

Det var som sagt ganska lugnt så jag fick sluta redan halv fem och hann precis hem innan släkten kom. Det blev god pastasallad och jag åt hur mycket som helst kändes det som!! Åt igen alla måltider jag har missat den här veckan.. Tårtan blev också väldigt god men jag var mätt, alldeles för mätt!!

Jag fick en kopp till min servis och ett påslakanset av farmor och farfar :o)

Nu ska jag slå in brorsans present och sen blir det nästan bums i säng, för jag är trött så det skriker om det!!
Men först, lite bilder från kvällen :o)











Sov gott!! //Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback