What A Day!!

Hur ska jag förklara lördagen bra, sammanfattat? Nej, det är nog omöjligt, så nu väntar er ett långt inlägg :o)

08.58 (ja, man ska väl vara så precis man bara kan?) blev jag upphämtad av Hjalle, Lalla, Gustav och Sissi och vi åkte vidare ner till Johns place där John höll på att gå i bitar av nyfikenhet om vart vi skulle. Efter en kort stund kom även Sofia och Thomas och vi kunde åka mot riktning Sävsjö och Boda Borg.
Väl framme tog vi en fika (och jag glömde ta kort fast att jag hade kameran i handen!!) och lottade lag. Jag fick Hjalle, Sofia och Camilla (ja, just det. Camilla och Nicklas kom också dit, direkt från Göteborg) i mitt lag :o)
Bankman som jag var hade jag hand om ruskigt mycket pengar (okej, det var väl att ta i). Som tur var hade alla betalat rätt och det gick galant. Vi hade även en kort information innan vi började jakten på stämplar!!

Vid lunchtid hade mitt lag minst stämplar, 4 stycken medan de andra två lagen hade 6 resp. 7 stämplar.
Till lunch blev det Tacobuffé och jag tror det uppskattades av alla :o)
Efter lunch bestämde sig vi i vårt lag att bara köra på skoj och vi sa hela tiden "det spelar ingen roll om vi förlorar, vi har i alla fall roligast!", för roligt det är bara förnamnet på vad vi hade!!
Men vi fick ett ryck och lyckades med den ena stämplen efter den andra, även tre svarta.

Vid stängningsdags hade mitt lag skrapat ihop hela 13 stämplar, 25 poäng. De andra lagen hade 23 och 27 poäng. Vi kom alltså på andra plats, trots att det var så jämna lag :o) (Fast vårt lag hade skrapat ihop flest svarta ;o) )
Enligt John kom vi på delad förstaplats för de hade "fuskat" på en bana. Inte mig emot att få delad förstaplats, men det hör liksom till att fuska lite ;o)

Efter en heldag i Boda Borg var det dags att åka hem och i Hult hämtade vi även upp Ida som liftade hem till mig. Jag tog en snabb dusch och försökte njuta så mycket jag kunde av den goda maten, grillat, innan det var dags att gå till Sara där förfesten var.
Enligt mig var det ganska dött där, men så hann Ida och jag bara vara där en halvtimme också och det kan ju förklara en del! ;o)

Bussen dit var ganska seg och jag beundrar busschauffören som trots dagens ungdom stog ut att köra hela vägen. Jag tror bussresan ska ta mellan 20-25 minuter, det tog 45 minuter för oss! ;o)

Ida och jag småsprang in till Metro för att försäkra oss om att Ida skulle få en biljett, och det fick hon såklart! :o)
Fram till tolv var det lite småsegt och musiken var inte alls bra. Sen kom Agnes, en halvtimme försent kan nämnas, och spelade 5 (!) låtar. Inte för att jag var där för att titta/lyssna på Agnes, men det var dyrt att betala så mycket för ynka fem låtar som tog ca en kvart. Jag som sa till Ida att det minst skulle ta en timme! ;o)
Efter Agnes kom dock den bra musiken och de trötta fötterna orkade med ett par danser till innan det var dags att åka hem vid halv två. Både Ida och jag sov sött lite efter två..

Än idag (måndag) gör mina fötter ont och att gå är en pina!!
Att först springa/klänga/klättra konstant på Boda Borg i åtta timmar för att sedan gå/dansa i högklackat i 5 timmar
efteråt är inget smart. Nämnas kan ju också att jag i princip aldrig gått i högklackat innan, tro det eller ej! ;o)

Som sagt, det här var en riktig toppendag och måste göras om på alla sätt och vis!!!

PussPuss/ Lillis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback