Knip ihop ögonen och le!!

Hejsan!!

Nu är jag hemma! :o) Eller jag kom hem för en och en halv timme sen men jag är riktigt seg. Jag var väldigt glad att jag sov hos Elin i natt, för då kunde jag äta mackor och yoghurt när jag kom hem, som egentligen var dagens frukost. Jag var så hungrig och orkeslös, men samtidigt ska jag inte klaga. Jag vet de som har det värre!!

Jag har upptäckt ett "nästanhål" på mina jeans. Suck! Jag antar att jag får banta ner låren, då jag tror det är anledningen, att de har skavt mot varandra. Jag vet någon förutom jag som inte kommer bli glad. You can call her mummie!! ;o)

I måndags var jag äntligen hos skolsyster. Har bara väntat sen i höstas?
Jag har en för kort sena i min hand, därav min knöl som småömmar ibland. Så länge fingret inte börjar dra ihop sig och böja sig så är det ingen fara och man gör ingenting åt det. Men om det däremot skulle göra det, så ska jag gå till läkare och i värst fall operera! :O Nej, det får vara som det är tycker jag! ;o)

Det är inte mer än rätt att ni får lyssna på Melissa Horn här direkt på bloggen, när jag nu skrev om henne igår ;o) Kan dock inte bestämma mig vilken låt jag gillar bäst!! Hjälp mig! ;o)





I skolan fick jag verkligen prov på min perfektion. Vi skulle göra ett grupparbete om ägg och varje grupp fick en kategori att skriva/måla om på en stor plansch. Vi var tre i min grupp, vilket innebär 2 mot 1. De andra två vill bli klara så fort som möjligt och struntar i om det ser "halvdant" ut. Shit, jag fick verkligen bita mig i läppen!! Dessutom hade vi Linda, den andra bageriläraren så jag ville ju inte visa mig som en "klagare". Aja, jag hoppas hon blev nöjd i alla fall. Innerst inne vet jag ju att det blev bra, men jag nöjer mig inte med bra!! (En dålig sida hos mig, jag vet!!)

När vi slutade frågade jag med mitt snällaste jag om jag kunde få ledigt ett par timmar nästa torsdag och vet ni vad? Det fick jag!! :oD Hon skulle fixa så att jag fick vara med på allt det viktigaste och sen skulle jag få jobba lite hemma. Men vad gör det när man får komma hem vid ett på valborgsmässoafton istället för vid sju?!

Jag har hittat ett ansiktsuttryck hos mig själv som människor verkar vara svaga för. Frågar jag något som de är tveksamma till (alltså frågor som, kan jag få ett tuggummi?, kan jag få låna en penna? o.s.v.) gör jag mitt ansiktsuttryck och de smälter direkt. Haha. Eller så tycker de det ser så hemskt ut så att de vill slippa se det? :O
Jag använder mig inte av snälla hundögon, utan jag kniper ihop ögonen hårt och ler mitt allra största leende!! :oD

Idag diskade jag redan när jag kom hem, så det är bara att packa kvar, och det kan jag leva med ;o)

Ha det bra!! //Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback